Godmorgon 22/12
Dan före dan före dan….
De senaste dagarna har varit fulla med tillverkning av diverse ätbara julattiraljer som fudge, ischoklad, grönsakspaté i tre färger -vit (palsternacka/persiljerot), grön (broccoli) och orange (morot) - så lite irlandsispirerad, pepparkaksdeg….
Ponnyerna har fått vila, jag har inte hunnit med, ja Vanessa skulle få vila ändå, men jag hade ju tänkt att rida Melody, men med det nuvarande underlaget då styltorna växer sig höga så får hon stå tills jag har fixat tillfälliga alternativ till snösulor. I och med att hon sätter under sig bakbenen ganska mycket när hon rör sig, så slinter hon väldigt lätt med bakhovarna och sätter sig nästan på rumpan utan snösulor eller liknande.

Jag och yngsta herrn i huset är förkylda. Ingen röst (vilket äldsta sonen utnyttjar till fullo) huvudvärk och feber. Tungt att släpa vatten så bra att Mats är hemma idag så jag kan få lite hjälp. Vi är inga fan av julmat så här blir det smörgåstårta på julafton. Alla julklappar är redan ordnade så här har vi ingen julstress iaf :)
Blir inte så mycket julmat i år, fast julbord på julafton på restaurang, en ny grej vi gör vissa år! Mycket stall blir det också. Mina två medryttare har åkt iväg över jul och nyår och lite till! Det är ju deras privilegium att kunna göra så!

#0 På det glada 70-talet använde vi hovolja eller hovfett. Funkade så där…
#1 Stackars er. Vattnet är en plåga så här års även utan huvudvärk och feber!
#2 Blir inte mycket egengjord julmat här heller. Julafton tillbringas hos syster-yster med familj, och sen jobbar jag juldags/annandagsnatten. Stallet däremellan.

#3 Är väl mest ut i stora hagen det är besvärligt.. slangen dit är lång och med feber blir den rätt tung. Stallet har Mats lagt värmekabel o isolerat 😊