God eftermiddag 27/1
Efter morgonfodring och utsläpp blir det nu lite slöande i TVsoffan med sport! -15 när vi kom till stallet,+1 inne! Inget fruset vatten som tur var! Mallan blev riden av medryttare idag, det såg så härligt ut! Snö och sol ! Men jag hade en härlig tur igår! -6 när vi åkte hem.

Idag har Vanessa börjat skolan. 6-årsverksamheten gick på en dag, idag satt jag på henne för första gången. Hon var väldigt cool och skötte sig exemplariskt. Melody och jag var sedan ute på en tur i skogen för att avsluta med trav på vallarna, det var jobbigt tyckte hon och försökte mest springa ifrån arbetet. Underlaget är annars fantastiskt just nu. Lagom mycket snö och inte för kallt. När vi kom ut från skogen såg vi ut som snögubbar båda två. Vi passade också på att miljlträna barn som blir dragna på pulka.

Här hemma kör vi på feber och förkylning hos knatteligan. Den tvåbenta alltså. Varva stalltjänst med film och isglass, rätt trevligt. Man blir lite mör av vakna nätter. Lite tidigt att börja förbereda sig redan nu inför årets fölvakande 😂