Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 468 ggr
liljegren
1

God dag 4/2

Feberfritt och nästan snorfritt = ungarna är sina vilda jag igen. Maken är hemma efter lite 40 h arbete i helgen. Frågan "vart är plogbilarna?" Kan få mig att gå i taket. Går man ut med en varning kanske man inte kan räkna med att alla vägar ska vara plogade när man bestämmer sig för att ta sin söndagsrunda med bilen….. Soligt i roslagen idag

GE
0

Det är märkligt vilka krav en del har! Tror att det ska fungera precis som vanligt, trots att snön vräker ner. Det är nog såna som på sin höjd har skottat balkongen!

Nu ska jag försöka mig på en promenad till affären. Grannen följer med som stöd.

RC927
0

Det var soligt på förmiddan här i Nacka, men är det inte längre. Gästfri dag då medryttarna rider. Blev träning på F&S istället! Min pappa skötte plogning på några vägar när jag var liten. Minns att han en gång fick ge sig iväg på julafton. Inte så kul! En hyllning till alla plogare!

GE
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagens prövning avklarad. Promenad till affären. Kämpigt men det gick iallafall.

Fick en fin bild på mormors andra gullis, Liljegårdens Ferdia född 2018, och med samma stam som Festy. Inte så lätt för en liten knubbsäl att ta sig fram i djupsnön! 😃

RC71
0

Snö, snö ,snö Flyttat runt snö all ledig tid . Pust !!