God Dag 5 februari
Snön faller sakta ner och här sitter jag och kan inget annat :( Hittade dock en till gammal negativkarta att roa mig med mellan tränings -och stretchpassen. Ingen vidare kvalitet tyvärr. Kameran var rysk och hette Zenith B, men det var min första systemkamera, och det var ändå ett stort lyft från Kodak Instamatic :)
Tidigt 80-tal och en godkänd hingst tror jag visst att det var. Vem?
Säkerhetstänk? Icke sa Nicke, men så var det på den tiden…

Den här klädseln tycker jag ska bli obligatorisk på riksen i år. 😃
Någon som känner igen visaren och ponnyn? Det är 2-åriga ston vet jag bestämt, för jag känner igen den som går i mitten. Med tanke på bläs och vitt på benen, och utställningens geografiska läge, funderar jag på om det är en Athos-avkomma??
1. Brantshamnar Julius?

#1 Också tidigt 80-tal?

#2 Jajamen! 🏆

Vilka härliga gamla bilder du letar fram åt os GE! 🙂

Ojoj. Före min tid ..

#7 Jag framkallade filmer och bilder (sv/vita) själv på den tiden, dvs stod och slaskade i badrummet. De här bilderna har jag aldrig tagit fram, antagligen för att negativen var så mörka och korniga. Hittade den här också som jag inte visste om. Det måste ha varit Lenas Kalle som vaktade min kamera medan jag visade, som passade på att ta några bilder. Undrar vad jag sa som fick Es-Manique att lyssna så?
#8 men högtalarna känns igen? :) :)

#10 Värnberg 1981. Känns det bekant?
Vet nu att Liljegårdens Highness blev BIS och Bonnie Blues Res BIS

#6 Det är inte jag som tagit den bilden, jag med i samma ring på en annan bild med ett av Lenas ston. Mormor Kertsin Liljegren har kollat på den och tror inte att det är Highness, Vi får se om vi kan komma på det…
#11 var det då jag dömde tillsammans med Herman Friedländer?
Har kollat i arkivet… jodå #13 vi dömde alla hingstar o val + ston utan föl…
#6 det är domare Håkan Ström som ses längst tv i bild :) . Jag tror faktiskt att det är Highness?
#1 Det är COLOMBINE f 79 e Slieve Dara u Clonkeehan Tigris, visad av uppfödaren Birgitta Eriksson, Almunge. Ett sto som fortfarande ligger högt på min topplista över fina connemaror och som jag undrar var hon tog vägen senare i livet.

Det är väl ni som står med ryggen till på bilden #9
Ja, det är Highness, och Bonnie Blues gick 2:a, Golden Beauty 3:a.
Håkan Ström är det, han dömde ihop med Sven-Olof Svennersjö.
Aha, Colombine! Hon var jättefin. Ja, vart tog hon vägen?
Ser att mitt svar hamnar tokigt med telefon, men vad heter hingsten? Det är Cressidas pappa jag gissade på, mina kunskaper gällande avel är väldigt begränsade, behöver jag hjälp är det ju bara att fråga Er, eller hur?

#16 Ja, det var Brantshammar Julius. Du fick en pokal för svaret i #4 :)
Det är tydligt att skriva och läsa ska inte göras på pendel , såg ditt svar först nu faktiskt, tack Gerd

#14 och #15
Ett halmstå…
När jag gick på ridskolan i Mariestad på 80-talet fanns det under den senare hälften en skimmel (c-ponny tror jag) ett tag som hette Colombine. En söt, pigg liten rackare. Om jag kommer ihåg rätt var den inlånad till ridskolan.

#19 Det stämmer iallafall hyfsat bra geografiskt. Hon har 3 föl 85-86-87, och de är uppfödda i Dalsjöfors. Det är väl ca 15 mil från Mariestad?
När på 80-talet red du där?

#20 o 21
Colombine var en rejäl D ponny, stambokförd på 147 cm, så nej nån liten kvick C ponny var hon inte… Lägger med ett foto här. Klassisk modell och stam, så synd att hon inte blev avelssto… Diplomsto och segrade i 3-årsklasssen på SPAFs Elitutställning 1982 med 41 p.
Jennifer Jakobsson, kusin till Anette Johansson, från Team Brantshammar, om jag inte minns fel.

#22 Gillar henne. Klassisk model känns som en bra beskrivning.

#22 Fin märr !
#24 ..och hennes helbror var ju C-ponnyn OCTAVIAN, en slitstark och bussig ponny som tävlade i många säsonger med resultat upp till HMA. Lite synd att stolinjen från Clonkeehan Tigris verkar ha dött ut här. Eller nån som vet någon i avel?

#26 Den yngsta jag hittar från C. Tigris är valacken Clifford och han är född -97, så det verkar inte så troligt med någon kvar i aveln tyvärr. Det skulle vara om det finns någon korsningsponny i så fall.