Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 899 ggr
GE
0

God Morgon 17 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tröstlöst väder med blötsnö! Våren måste ändå vara på gång, för idag börjar allsvenskorna! Det är ett säkert vårtecken!!

Happy St Patrick's Day

(bilden på Ashfield Festy och hans matte fick jag för ett par år sen)

Mellanbror2004
0

Mars har verkligen varit en stor besvikelse med vädret, det är ju så otroligt kallt med temperatur nära nollan och blötsnö. Gårdagen ägnade Chalmer, Aran, Camilla och jag åt att paradera med svensk irländska föreningen med startoch mål i Kungsträdgården. Det var en upplevelse  som bjöd på allt. Jag tror dock inte så många icke hästmänniskor förstod vilken prestation det var för dessa hästar. Men vi förstod såklart och allt gick sammantaget fantastiskt bra med tack, och beröm i mängder och de är ju så vackra! Det fick ju helt enkelt inte ske något som tog bort uppmärksamheten på deras parad i form av "bita i asfalten". Hästarna tog otroligt stor uppmärksamhet ändå och maken som sufflerade vid sidan hörde många kommentarer och det är nog fler som känner till denna underbara ras, som modiga med öronen, framåt gjorde detta jobb. Det svåraste var nästan att vänta på själva paraden, men vi hittade ett ställe att skritta, trava och galoppa lite i själva Kungsan. Själv hade man naturligtvis velat vara lite mera uppklädd, men det var en omöjlighet i kylan, och det var ju inte oss som det skulle tittas på. Så hatten av för Wals Chalmer och Holmtebo Aran! tänker jag  inom mig. Föreningen hade ordnat det bra, och flera goda vänner hjälpte till denna dag. Mikala har knäppt en sånt fint kort på hästarna tätt intill varandra, deras stora säkerhet, hoppas hon kan lägga ut det här. Avslutar med Camillas ord när vi red ute i stockholmstrafiken bland precis allt:  nu kan jag göra precis vad som helst efter detta!

GE
0

Just ja, det är St Patrick's Day! Måste ändra lite i mitt inlägg. Vilken upplevelse ni har fått vara med om! Hade ni gröna hattar också?

RC71
0

Happy St Patrick's day! Spöregn blandat med blötsnö. Kalla hästar har fått komma in och äta lunch. Visst behövs det vatten men just på Långarnö börjar det kännas mättat #1 Vilken upplevelse! Tack för att ni gör fin reklam för vår ras ! :)

RC71
0

Fin bild GE ! Här på gården finns barnbarnet Innellan Village Lass. Här till vänster i bild tillsammans med kompisen Castle Snowflake under en av vårdagarna i februari.

RC927
0

Idag åker jag inte till stallet. Tränar på F&S istället. Bra dag att ha medryttare på! Regnar ordentligt! #0 Härlig bild! #1 Vad synd att jag inte visste om att ni var inne i stan med hästarna ! Dessutom sjöng vår tömkörningstränares dotter , kanske 12 år gammal, irländsk sång eller sånger, på scenen! Det såg jag också försent på Instagram. Får försöka tänka på det nästa år! Duktiga hästar och duktiga ryttare!

Kjerulfia1
0

Skitväder idag. Inget man blir imponerad av…

Mellanbror2004
0

#2 och3# Tack för berömmet och det var en upplevelse som bara kan upplevas i en sadel. Helt enkelt därför att man inte vet om de "håller ihop" och då menar jag i huvudet såklart.  En gång som denna gäller det att ha fokus på sin egen ridning , helt enkelt att hålla sig lugn och prata med pållen. Tänkte först bomull i öronen men då skulle jag inte kunna lugna och peppa. Någon grön hatt blev det inte men en väl fastsatt ridhjälm.🙂Min kompis fick göra ett par ingripanden och leda, så bra, för mig är det alltid viktigt att vi ska ha en bra stund tillsammans.

Coromant
0

Det var verkligen jättekul med paraden. Vi var som vanligt ett bra team. Tack för all hjälp som gjorde det här möjligt. Idag fick Chalmer en lugn dag i hagen. Vi var i stallet tidigt även idag. Hopptävling i Gävle stod på schemat. China skulle starta sin andra LC men även LD+. I första klassen blev ett pet men en jättebra runda. Efter en stund i transporten var det dax för nästa klass. Då fick hon syn på en ponny hon känner och blev riktigt jobbig. Sofia fick till en riktigt bra runda trots att China var ofokuserad för stunden. Andra starten i LC och andra dubbel nollan. En riktigt rolig häst helg!

Coromant
0
RC71
0

#8 Bra jobbat!

GE
0

#4 Det var den våren det! Hoppas den kommer igen snart…

Mellanbror2004
0

#6" Ja, det är ingen upplyftande scen att kolla in i rasthagen. Idag går det i alla fall att mocka lite.