Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 608 ggr
GE
2

God Morgon 23 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det vår (även om det inte känns så just nu) för allsvenskorna har dragit igång, och det säkraste vårtecknet av alla: Avelsvärderingen!!

Själv är jag nyfiken på moderlivsimporten. Han ser jättefin ut på de bilder jag har sett! Eftersom jag gillar att gräva i härstamningar, har jag gjort det på honom också. Långt bort i 7-8 led hittade jag dessa två. Tully Star f 1949 och Star of Tully f 1957. Må väl vara preskriberat vid det här laget ;) men lite kul iallafall….

Apropå Hingstar. Har Inis Slé Quattroporte åkt tillbaka tillbaka till Irland? Tyckte jag såg nåt på FB som hastigast, men jag tittade inte så värst noga, och han har väl en halvbror med ett liknande namn? Nu hittar jag inte det heller…

Mellanbror2004
0

#0# Roligt med gamla bilder, inge blingbling här inte. Nu är väl vintern knäckt i alla fall. Vi har mulet och härlig blåst, skönt för geggiga hagar. Att hästar har mycket bra hörsel känner nog de flesta till, men hur bra har de egentligen, någon som vet? Jag funderar därför att när vi är på hemväg ganska långt borta så hörs någon av de välkända gnäggningarna som välkomnar oss. Och det är rätt långt hemifrån och jag har frågat maken om de gnäggar regelbundet när vi är ute, och de gör de inte. Min syster har ju lärt mig om hundens nos och den är ju helt fantastisk. I morgon kommer solen, kunde inte låta bli att köpa blommor på torget, jag älskar alla dessa tuffa vårblommor som man har längtat efter.

GE
0

Nej, inte mycket av den varan 💎 Romantica har selektiv hörsel 😃

RC71
0

Enligt FB ja. Jag har dock inte fått någon ändring från ägaren. På plats på Grevagården . Welsh hela dagen i dag. Blåser kallt men fint väder annars.

Kjerulfia1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag körde Melody och jag kvalitet istället för kvantitet. Övergångar skritt/trav och skänkelvikning i trav. Efter ett par dagar på banan så var det skönt att hitta ett ställe där det hade torkat upp. Vanessa fick testa tömmarna idag. Inga konstigheter att ha något hängandes vid benen och att matte gick bakom. Så under kommande vecka blir det tömkörning. Däremot råkade matte ge ponnyn en rejäl stöt. Stackars liten.