Godeftermiddag 30 mars
Idag var det premiär, jag red på Vanessa utan ledare för första gången. Det gick jättebra. Våra tygeltagsövningar med start och stopp verkar ha gett frukt, så det här med att svänga, stanna och gå framåt funkade fint. Melody har en ny kille i stallet. Det är den nya c-ponnyn, en pigg och söt russkorsning, eller ridponny som det så fint heter.

Vad roligt ! :) Inget bildbevis ? ;) Här har det blivit en tur till återbruket med diverse sopor från stall och annat . För övrigt en lugn men blåsig dag . Glöm inte ställa fram klockan i natt .

#0 Kul att det går så bra! Ser fram emot bildbeviset ;)
Själv får jag inte så mycket gjort känns det som, men jag har också varit iväg en sväng till återvinningen (soptippen) med lite onödiga saker…
Snart dags för ny månadsbild igen. Förslag någon?
Sitter hemma och laddar för att om nån knapp timme åka till stallet och fodra. Känns lite segt med drygt två mil dit, men när man väl är där är det bara mysigt! Hade insläppet på eftermiddan och då red jag innan det. Superhärligt ute och en glad häst! Trevlig kväll alla!
#3# Det förstår jag verkligen, och jag antar att det inte ör motorväg. En viss skillnad MIT mig som bara hasar nerför backen. Jag behöver öppna dörren när det ör dags att hå in då gnäggas det för fullt, var har du varit? Vi ör faktiskt väldigt hungriga? tänker de nog.

#3 Jag ska också kvällsfodra ikväll, men jag har ju bara 7 min promenad till stallet. Känner mig väldigt lyckligt lottad med att var inhyrd och samtidigt bo så nära.

Och här är man i stallet på någon minut . Verkligen ett privilegium att bo som man gör .
#4 Jo, en bit är motorväg(222:an). Åker i ca 10 min( av totalt 25 min) på den. Det är rätt bra vägar utom sista kilometern, som är en mindre 30-väg. Avundsjuk på er som har så nära till stallet.

Jag ska absolut inte klaga. Från min parkeringsplats till stalldörren tar det max 15 minuter Lite längre på hemvägen i rusningstid, eftersom man kan få vänta ett tag på att komma ut på 288:an.