Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 541 ggr
GE
0

God Morgon 31 mars

Solen skiner men det är svinkallt! Har försökt röja lite på balkongen, men jag tror jag fortsätter med det en annan gång. Idag är det elitomgång i Högbo. Zon Polar. Hoppas något av de långväga lagen, tex Vindeln eller Stöcke vinner. Eller något annat lag som har en Connemara med…

Kjerulfia1
0

Jag kan bara hålla med, svinkallt i vinden trots den blå himlen. 

Morgonfodring idag, och jag är glad att jag tog med täckkjolen, för den behövdes! 

Sedan provred en ny extrapilot Meolody. Det är en kompis som jag lärde känna när vi red i samma ridgrupp på Akka (en av ridskolorna i Uppsala) för hundra år sedan. Nu har barnen blivit större och mer självständiga vilket ger henne mer egentid. Melody visade sig från sin värsta sida, så jag tänkte för mig själv att nu blev hon avskräckt. Men, men icke.

Jag tror att det är mycket för M just nu eftersom hon var tjurig igår också när jag tömkörde. Det är brunst, pälsfällning, en massa killar och idag blåste det kallt.  

Vanessa får smälta gårdagens intryck

RC927
0

Fick nästan en chock i morse ute vid stallet! Såå kallt! Hade tagit hem vinterjacka, täckbyxor och kjol, men som tur var hade jag långkalsonger på! Ingen ridning idag för mej.

RC71
0

Fixar m staket . Kallt !

liljegren
0

Har hämtat en ny galt. Den förra fick flytta till en annan efter att han gjort sitt då Mats vill spara en av gyltorna. Vi får hoppas att Gillbert faller Elsa och Greta i smaken

GE
0

En bild på Gilbert vill vi se 😉

GE
0

#0 Stöcke vann före Vindeln. Två Connemaror i Stöckes lag och en i Vindelns.

Coromant
0

Soligt men blåsigt just nu.

Vi ska prova WE bron som min pappa har snickrat ihop, den är jättefin. Chalmer kommer att få testa först. Han är van att gå över broar på WE träningar.

Ikväll är det dags att hämta hem China, hon har varit på Jällaskolan med Sofia för andra gången. Det fungerar jättebra för henne där. Om två veckor börjar lag tävlingarna för China och Sofia.

Den här veckan som kommer har jag ledigt från jobbet så då blir det mycket stalltid men också en hel del Alexander (barnbarn) mys.

liljegren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Två mysgubbar 😂

GE
0

Stadig kille ;)