God eftermiddag 12 april
Äntligen lite varmare vindar.
Idag gjorde jag min första avsittning på Melody. Den gången sadeln gled runt räknas inte.
Note to self: Kom ihåg att inte låta ponnyn göra avståndsbedömningen (i sidled) till trädet som står efter diket ni hoppar över. Ponnyn vet nämligen inte hur stort avståndet är mellan trädet och ponnyn… eller ja, just DET har ponnyn stenkoll på, men inte att det är något mer emellan i form av mitt ben. Det gör så ont när trädet träffar pilotens ben och man finner sig själv på backen sekunden senare. Förövrigt så klarade jag mig med ett skrubbsår på underbenet, men jag kommer att få en snyggt blåmärke. Marken var väldigt mjuk och det fanns inga stenar eller annat hårt att landa på.
Vilken tur du hade ändå! När det är trångt i skogen brukar jag lägga fram benen framför sadeln, har gjort mig lite illa nån gång, men inte så farligt. Dock har jag insett att knät är känsligt placerat! Idag var det rätt skönt i skogen, även om det kom kyliga vindilar ibland. Igår kväll var det så kallt, som tur var hade jag min täckkjol kvar i stallet! Trevlig helg alla!

#1 Ja, jag hade tur att det var underbenet och inte knäet som fick ta smällen.
Melody skötte sig galant, hon undrade mest vad matte gjorde på backen efteråt.