Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 462 ggr
Mellanbror2004
0

God Morgon 14 april

Så kul att det går bra för din häst Lotta och att han används i sporten och får visa upp sig.

Idag är jag ledbruten både här och där. Först var det höhämtning nu när hösilaget håller på att fasas ut, stallskötsel och sedan avslut med eldning av mängder med träd och sly hos min härliga grannar och nära vänner. Mina hästar går ju hos dem lite då och då, så skön hage, ett lagom bete för lättfödda connemaror, kuperat med lite skog. Jag ser dem från mitt lilla kontorsfönster på sommaren, och Tommy som själv varit ryttare i många år, är en duktig hästkarl. Nu var en massa träd fällda p g a ledningar, så vi ville naturligtvis hjälpa till. Vi hann inte och orkade inte allt, men det är som med städning, det som är gjort, det är gjort. Stallarbete och enkel ridning, brukar ta bort mycket träningsvärken.

GE
0

Ledbruten här med efter nattens prövningar, men inte ont i benet. Jag är nöjd 😃

Sassenach
0

God dag! Ledbruten verkar vara dagens tema, träningsvärk i stora delar av kroppen efter gårdagens träning med Kråkan. Gick jättebra med tanke på hur dålig form jag är i. Så idag blir det uteritt, så ska förhoppningsvis även hästen mjuka upp sina muskler också. Väntar otåligt på att ridhuset ska bli klart, så man inte har vädret att skylla på längre. Ha en bra dag!

Kjerulfia1
0

I dag var det hemfärd från en helg i mina vilda hemtrakter, Mariestad. Vi har hjälpt föräldraskapet att flytta, från villa i liten kransort till radhus inne i stan. Det går in mycket i ett hästsläp, mer än vad mamma trodde, så vi hann med ganska mycket. 

Med oss upp fick vi bla ett gammalt hörnskåp som gått i familjen i nära 200 år, en av mina favoritmöbler.  

Dagens ponnygöra var att träna på framåtbjudning, Vanessa har kommit in i någon slags stillastående period som vi behöver bryta . Med lite hjälp funkade det idag, så det blir den fortsatta uppgiften under kommande vecka.