Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 925 ggr
RC71
4

Stora kattråden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ös på med bilder på era kissar ! Här är mitt lilla gäng . Mamma katt ( sköldpaddsfärgad)härstammar från Bjennesby connemarastuteri :) Här med sina sina tre barn . Gula Beppe , svartvita Sigrid och blå creme Sippan.

Mellanbror2004
2

Oj, ett helt litet färgglatt gäng. Vi har bara en liten kattfröken, superpigg ich alldeles underbar och på väg MIT fjorton vårar. Hon har ett mycket viktigt hobb och det är att hålla nere antalet möss på hennes lilla gård. Hon ör bara alldeles underbar och kräsen i naten. Har man ett viktigt jobb ska det belönas med smarrigt käk

GE
1

#0 Vilken fin bild! Ser nästan ut att höra hemma nere på kontinenten. Fast då hade katterna varit av lite annan modell

GE
3

Stallkatten (en av två) strax före jul. Ville följa med mig i bilen in till stan sa hon :)

liljegren
1

#3 åh vilken vacker teckning och färg 😍

liljegren
2

Vår Maja. Ingen stallkatt alls. Hon hittade oss när vi bodde i Huddinge och efter mycket om och men samt att hon var helt tokig i vår bordercollie Nisse fick hon flytta in. I början var hon ute en del men nu går hon bara ut om det är fint väder. Hon äter inget annat än torrfoder, inte ens handskalade räkor. Favoritplatsen är på någons mage/bröstkorg nattetid och hon låter hon ett helt sågverk 😂 Hon har fått två kullar kattungar hos oss innan vi kastrerade henne.

monsterpony
1

Innekatten Tessa har haft verandapremiär i helgen. Väldigt förtjust i att ligga i knät och gillar mat så hon kommer gärna på inkallning om man bara står i köket och ropar.

GE
1

Rättvisetänk ;) Här är den andra stallkatten, Billie…

starrhult
1

Jojomen, katt har jag i alla fall! Talande bild av Tiger - gårdens inspektör. Mycket inne och utekatt, som är fenomenal på att jaga. Han har en människa också - gissa vem? Här lever han bästa livet, ingen trafik och toppenlogi. Gillar inte kyla och dåligt väder. Varför bilden lägger sig på sniskan vet jag inte…

RC71
1

Ni kanske förstår varför mammakatt heter Muffins …

GE
0

#8 Vilken fin liten tiger :)

Kjerulfia1
1

Vi har ju ingen egen kisse, men är adopterade av grannens ena katt. En riktigt musjägare. Hon rakas ibland eftersom hon får väldiga tovor i pälsen.

monsterpony
0

#9 Hon skulle nog kunna extraknäcka som ryamatta… 😉

RC927
0

Stall Noras katt! Kom till oss som vuxen då den inte fick bo kvar hos sin ägare!

Sassenach
0

Fluffbollen till höger heter Krios och är drygt tio månader. Till vänster ser vi Tusan som borde vara ca 10 år.

GE
0

Acke-Packe och Frou-Frou, Hon kom in i hans liv som 14 veckors kattunge, när kompisen hade dött. Kärlek från första ögonkastet! Inte från henne dock, hon fräste, morrade och spottade. Han gjorde processen kort, rakade in henne mellan frambenen och tvättade henne från topp till tå. Det tog bara nån timme från att jag kommit hem med henne så var de bästisar. Han var en extremt snäll katt :)

RC927
0

Vad fina de var! Och vilken fin historia!