Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 404 ggr
Paloma II
0

God eftermiddag 28/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har Becka och Mary tränat på hela vinter och våren och nu kommer resultatet av vårt arbete 🙂 Idag blev de dubbelnolla i LB och placerade 4:a i klassen 😃 Därmed är de även kvalificerade till Granngårdens riksmästerskap på Sundbyholm i juli. Men innan dess är det ett par andra tävlingar inplanerade så att de känner sig bekväma i LB. Var ett gäng connemaror i Edsbro bl.a Wal’s Rohanna och Bjennesby Adele. Såg att Valorous Monarch var med också, tyvärr såg jag inte honom hoppa då vi var på framtidningen just då. Men såg små glimtar av de andra och de hoppade bra. Sista hindret i grundomgången var utslagsgivande- var ett hinder ur en vänster sväng som tydligen var svårt för de flesta. Becka och jag har även hittat en dressyrtränare som kommer en gång i veckan- så nu trimmas det även dressyr kontinuerligt. Nu önskas det regn över mina nygödslade sommarhagar sen är allt på topp 🙂 Ha’ en trevlig söndag kväll och njut av vädret ☀️

monsterpony
0

#0 Grattis! Kul att träningstimmarna börjar betala sig!

Här kom det faktiskt en skvätt regn i går, men det är fortfarande väldigt torrt i markerna.