Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 411 ggr
Kjerulfia1
2

Glad Valborg!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgonpass i stallet betyder jobb efter lunch. Det är bra med halvdagar ibland. En tur ute med Melody och vi hoppade stockar och galopperade för glatta livet och klättrade i skogen. 😀 Hon var så duktig! Det är så trist att fattningarna är så svåra att få till för hon har en suverän galopp. Nu föll hon i galopp efter hindren så det var ju bra och bara att utnyttja. 

Skitgrisen eller skimmelskäcken , aka Vanessa, får paus idag. 

Det var en härlig morgon, nu hoppas jag bara på regn i eftermiddag.

RC71
0

Ha en fin valborgsmässoafton alla ! Här kommer 10 stänk regn nu . Ser inte ut att bli mer :(.

Coromant
1

Här är det hästaktiviteter som vanligt när det är ledigt.

China och Sofia har varit på dressyr träning hos Helena Reje   idag. Super bra lektion för båda två.

Chalmer ska på hoppträning imorgon hos Mats Samuelsson på Jälla.

Förutom hästar så har vi börjat lite smått med flytten till Ängeby. Tillträde till gården är i sommar men ena huset är redan sålt så Mikaela med familj mellanlandar hos oss. Efter att ha bott på samma ställe i 25 år börjar nu ett nytt spännande kapitel.

RC927
0

Regnet har kommit! Hemma måste det ha varit flera mm, hoppas det kommit minst lika mycket vid stallet💧💦 Där är det viktigare! Var i stallet på förmiddagen och då var det sol. Hovslagaren där och vi satt ute och fikade när han skott klart! Mötte regn när jag åkte hem! Idag tömkördes båda!

GE
0

Idag har jag mockat tre boxar :) Det tar sig sa pyromanen! Inte så värst mycket att komma med kanske, det brukade bli 7-8  per gång innan eländet började, men ett steg framåt iaf :) Nu blir det till att ägna några timmar till "tävlingssvepet" så det blir klart någon gång, och sen är det dags att kliva i landstingspyjamasen ;)

Glad Valborg och drick varannan vatten :)

monsterpony
0

#4 Valborg i landstingspyjamas… Det låter som om det kan bli intressant… Men skönt att höra att det går framåt för dig.

Liter regn på förmiddagen här. Sen en jättefin eftermiddag och kväll. Tog en skön promenad i skogen. Det är så härligt nu när allt är grönt, men myggen inte kommit igång än. Igår var det ridlektion på "Bamseplutt" (175+ svenskt varmblod med prestationsångest…) Jag börjar lära mig att inte ge mer hjälper än minimalt. Han är så känslig att det räcker att "tänka trafikljus" när man ska växla gångart. Men lyckas man bara hålla honom mentalt avspänd är han så härlig att rida. Längtar redan till nästa vecka!

GE
0

#5 Alltid intressant ;) Ja, jag är glad för varje babystep framåt!