God Morgon 1 maj
Så var Valborg avklarad. Idag är det lite kyligt +5 just nu. Hoppas på regn! På agendan står att försöka hinna slutföra "svepet", och orka en box till :)
Ha en bra dag och må vädergudarna dansa 🌧

Här hemma har det småregnat hela morgonen. Hämtade en byrå häromdagen som står ute. Den ska målas om och jag tänkte att det kan jag göra ute eftersom det lär väl inte regna.. låter nog den stå ute nån dag till och hoppas på samma "otur"

#3 Ja . Hembakat på närvärpta ägg ;)

Idag blev det en rejäl stalldag. Först tömkörning av lilla prinsessan, och nu har poletten trillat ner. Tömmen bakom rumpan så fick vi till fina varv i skritt och ingen soppatorsk. Jag kunde till och med gå bakom och köra in "hela" vägen från ridbanan till stallet på slutet, det är väl 75 meter eller så. Så det var kul. Nästa steg blir att trava, men en sak i taget.
Melody och jag upprepade samma sak som igår med tillägg av bommar på banan och ett miniminihinder där. Ute på vallen där vi har stocken och bänken, som vi hoppade och galopperade varv efter varv, där var det avspänt och riktigt bra, men inne på ridbanan blev hon betydligt mer spänd.
Efter det roliga så avslutade jag med 4 kärror mockning av hage. Man fattar inte att de skiter så mycket…. som tur är så är damerna ganska renliga av sig och har sina toaletter, men där är det ju destu mer.
Nästan 30000 steg idag enligt fitbitten. Nu hoppas jag bara att det regnar i natt som de lovat.