God Förmiddag 31 maj
Nog är det märkligt ! Jag hade mer tid över när jag jobbade 18-20 nätter i månaden, än vad jag har nu med 1 natt i veckan. Vad beror det på?
I morgon är det ny månad och dags att leta ny bild igen. Det rullar på…
Härligt, friskt, i Roslagen! Men nu är jag på väg hem till Nacka! Sista kvällsfodringen för säsongen väntar! Betessläpp i morgon! #0 Kanske för att man inte har rutiner på samma sätt. Jag förstår inte heller riktigt hur jag hann jobba och ändå göra det jag gör nu. Hästar, hus etc! Tyvärr kanske man blir lite långsammare också, men slipper man stressa är det ju bra! Jag är glad över att ha saker att göra, det finns ju de som saktar in lite väl mycket på en gång! Men har man inte hälsan så förstår jag!
Vilket härligt väder idag, men solen och blåsten tar ut lite av en, och nu vil man ha lite regn igen. Idag har vi varit ute på en rejäl tur, men tyvärr kan man inte galoppera på alla ställen man vill, vägen är helt enkelt för hård.
Vi hade en härlig helg förra veckan, en jätteduktig kvinna GP ryttare som utbildar sina egna hästar, och verkligen roligt att se när hon red Aran. Åsas och min häst blev vänner på en gång så allt var så lugnt. Vi sov över i Åsas fina sommarhus alldeles vid vattnet, så grönt och skönt, man blir upplivad av att göra annorlunda saker och se lite nytt.

Det kom en ettåring hit igår som ska gå på bete med småkillarna. Ingen connemara men nu är iaf grabbarna släppta på bete. Imorgon ska jag iväg en kortis o kika på ett Skylark-barn på utställning 10 min bort. Ska bli kul att se hur hon ser ut nu, 2 år gammal. Hennes mamma är helsyster till två av mina ston (uppfödd hos mormor) så det blir lite extra kul :)