Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 474 ggr
RC71
0

Godmorgon 4 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hemmahästarna fick sova inne i natt då det drog in regn o åska i går kväll. Blev dock inte så mkt med det hela . 3 mm… Vanlig jobbardag väntar . Sedan hem o prova sto och ta emot kött som ska packas o frysas . Ha en fin dag!

liljegren
0

Här blir det ingång tidigare ikväll för de som är kvar hemma. Tydligen ska dom ha ett träningslopp ikväll med ca 50 starter.. "jag hade tänkt höra mig av till dig.." Alla andras djur då? Det har tillkommit hästar sen förra året i området.. usch. Jag är less. Tänk om vi missat den informationen iom att det inte fanns speciellt tillgänglig? Ungstona ska få gå ut på bete idag.

Kjerulfia1
0

Idag ska Melody få motionera är det tänkt eftersom vi måste åka akut ner till Småland ett par dagar. 

Det kom en "liten vindpust" igår kväll så att träden ligger som plocke-pinn överallt, transformatorn är kaffeved och i grannbyn har tre byggnader blåst sönder, bla en laggård. Nu var det inga djur därinne och den hade ett antal år på nacken, men ändå… 

Vår by hade en jäkla tur att inga byggnader blev skadade, men en massa nedfallan träd och ingen el är ju inte heller kul. Det är tur att vi har grävd brunn, vedspis och utedass. 

Länken nedan visar en bild på den numera icke-laggården

javascript:nicTemp();

GE
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag rivit spaljén och nätet runt balkongen, som suttit där i mer än 15 år för katternas skull. Synd att stormen inte sprang förbi hemma hos mig! Då hade jag kanske sluppit anstränga mig ;) Nu ska balkongen skuras…men först svepet…

Den här bilden på Trendy Mirah ska bli kontur på deras nya lastbil :)

RC71
0

#3 kanonbild!