Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 378 ggr
liljegren
0

God dag 27/7

Hästarna står i ligghallarna dagtid. Jobbigt med värme och alla insekter. Flugäggen har börjat komma så jag går med ögonbrynskniv och skrapar på ben och i manar. Provade med kyllera och vatten förra året men tyckte inte att det hjälpte alls tyvärr :/

GE
0

Ryktsten brukar funka. Verkar vanskligt med knivar i närheten av dina huliganer (de tvåbenta menar jag då) ;)

Tänk att den här lilla damen tog hem SM-guldet i kat C

https://connemaraponny.ifokus.se/discussions/4d714af1b9cb46223905f52d-gorizia-har-fatt-ett-stofol?4d7124a7b9cb4621410470c1-1

liljegren
0

#1 haha ja.. det är ju inte riktigt en kniv men ungarna får inte följa med på flugäggsrunda ;) Då verkar ju problematiken från start ha löst sig mer än väl så att säga. Kul för uppfödare (och nuvarande ägare om det är någon annan)

RC71
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Går allmänt trögt nu. Jag är inte speciellt värmetålig . Figge är chipmärkt och ID-kontrollerad så i dag ( söndag)ska jag verka honom och så får han komma upp på betet med resten av flocken. Han är ganska uttråkad så det blir bra att leka med dom stora tjejerna . Den enda som verkar oberörd av värmen är den här gossen. Ha en fin dag!