Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 854 ggr
Tittut
0

God morgon 2007-12-08

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny dag, nya möjligheter!

Är på väg till stallet för att släppa ut hästarna som har fått sovmorgon. Becksvart ute förstås men inget regn.

Ha en bra dag!

Liselotte

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Spader-EliN
0

Godmorgon!

ska dusha äta frukost och vid 10 befinna mej vid tornby å köpa glitter å sånt - ska julpynta
ska även försöka hitta ett par grå leggins, skor & nån tröja.

Kl 12 ska jag befinna mej i stallet och börja göra ordning Chance. Har Julfestträning vid ett sen dröjer det ett tag och sedan är det utan häst luciaträning. Under den tiden är det att förbreda hästen inför julfesten på söndag.

MrsM
0

Hej GryningspatrullenGlad.

Haft lite sovmorgon. Ska ut och fortsätta röja upp kring Carnaby Street (=stallgången Flört ) efter gårdagens innedag för hästarna. Är ju bortskämd med att det inte är så mkt att mocka när hästarna går ute hela dagarna… Idag är vädret OK.

Idag ska adventsljustakar mm fram. Har lång ställtid på sånt, och förra helgen spärrades huset av dotterns flyttbestyr. Nu har den värsta tsunamin lagt sig efter detGlad .

Ha en bra dag. Vi kanske ses här senare. Tänkte fixa lite foton.

/M

RC71
0

Godmorgon i paradiset!Glad

Här är mulet men uppehåll. Dricker morgonkaffe och sedan blir det stalltjänst. Det är Julmarknad i Grillby idag,så kanske man ska vara en "vanlig "människa och åka dit en sväng.för övrigt finns här hur mkt som helst att göra, om bara viljan finnsFlört

Carpe Diem!

Akerberg
0

God Morgon!

Om en stund ska jag åka till stugan och rida Kreles. Stannar till imorgon. Förhoppningsvis har någon gjort något med honom i veckan så han inte är hyperunderstimulerad och bara ska rusa omkring med huvudet i vädret utan att lyssna…

I övrigt blir det nog inte så mycket gjort idag, städa lite i stugan kanske, har ännu inte provat nya dammsugaren!

Tittut
0

# 3 Passa dig att köra med Carpe Diem! Det gjorde jag i russfokus, och fick fan för att folk orkade minsann inte med att carpa diem…. De fick prestationsångest av det, sa de.

Men connemarafolket kanske är lättsammare typer som carpar diem hela tiden!

Obs, det kanske är bäst jag skriver till att detta är skrivet med en viss portion humor!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

colleen
0

God förmiddag!

Här är mulet men äntligen uppehåll. Ska ut i stallet och mocka och fixa iordning och sen är det ridning som står på schemat.

~Jag tror på ödet~

AKWIK
0

Så här dags en lördag brukar jag ha hunnit tillbringa flera timmar i stallet redan, men nu sitter jag inloggad på denna sajt i stället. Kan bli en dålig vana. :). Men det här va så kul. Ser fram emot Mrs M:s foton. Jag har lovat Akerberg att jag ska försöka scanna in gamla foton i jul. Borde ha en del som pappa tagit på Värnberg.

Ska försöka ta lite foton idag och kanske lägga in här.

[Croneld]
0

Jag kör gärna med fånga dagen temat, fast jag är russig!Glad

Positivt tänkande tror jag på, då får man ut mer av livet, eller hur?Jag ska njuta av min helledighet, småpyssla, handla och gå på middag. Hoppas ni får en bra dag!

RC71
0

#5 Jag är helt övertygad om att connemarafolket carpe diemar så mkt var och en orkar Flört , och för mej betyder det inte alltid att fara runt och "bocka av"en massa måsten. Det kan lika gärna vara att slå sig ner i hagen på en sten och bara vara.Här välkomnar vi allt positivt russfolk!Välkommen Croneld!

Och du vet Tittut, jag tror att connemarafolket ärvt lite Irländsk mentalitet-det underlättar…Skrattande

( skrivet med en nypa humor här också..)

Maria-Kavat
0

God middag alla connemaramänniskor!
Idag började jag dagen med utstläpp av kusarna vid 6.45, sen åkte jag bums hem för att sova lite till. Sen bar det ner igen vid tio tiden men kusinen på 5 år. Vi mockade o gjorde iordning för insläppet (med allt det innebär) sen var vi ute och red en runda i skogen….Hon på Killen o jag på Kampus. Hyfsat väder här, lite regn nu. Nu vankas det käk sen insläpp av hästarna ikväll. Hunden fick sig ett rejält bad när vi kom hem från stallet, vit hund i leran är ingen höjdare Skrattande kanske ngn mer som har det bekymret…Oskyldig

AKWIK
0

Kom just hem från en tvåtimmarstur på skogsvägar med mina damer. Jag försöker ta ut dem på en tur varje dag, men eftersom dagarna är korta så tar jag båda på en gång. Rider barbacka i grimma och växlar häst då och då. Den andra får gå som handhäst eller helt lös. Ni förstår nog att det är långt från stora vägar och bara i skritt och trav. Galopp försökte jag med på stubbåkrarna förra året, men det kändes lite för jobbigt att synka ihop dem. Dimona tar långa, svävande språng medan heta Windy studsar på stället.

the connemara
0

Godkväll.

Efter 08-20 i skolan är man trött. Blir läggdags nu. Men min lilla häst har fått sadelprovningstid den 20/12 iaf Glad