God morgon 2007-12-09
Hej connemaravänner
Eftersom ingen annan vaknat till liv, trots den sena morgontimmen, startar jag en god morgontråd även idag.
Hästarna skall ut, jag har tagit sovmorghon, så jag måste sätta fart. Måste bara skrapa rutorna på bilen först.
Glöm inte att carpa diema så mycket ni orkar och har lust med. Och glöm inte, att tiden går inte, tiden kommer!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Har redan hunnit vara ute en sväng och fixar med hage till fölungen som snart ska avvänjas från mamma häst.
Vädret är okej. Plusgrader och mulet men inget regn, men det skulle visst komma i eftermiddag.
Näpp, dags att fortsätta med allt som behöver fixas med. Ha en trevlig söndag!
~Jag tror på ödet~
Ja, nu har jag vaknat till liv!! Kul nu börjar den här sidan få liv och många är inne och skriver.
Ha en trevlig andra advent!

Godkväll!
Dagen började 05.45 upp dusha, käka frukost packa ihop grejer åka till stallet och ha helg kl 7.
kl 15.00 började julshowen. Hästarna var uppdelade i grupper efter färg, varje färg hade ett tema. Skimmlarna hade baribie tema ^^ chansen skötte sig suveränt och allt va jättebra
sen va det luciatåg stalleleverna var utan häst och va stjängossar ^^
Ursäkta en som aldrig skrivit på ngt forum förut, men vad betyder ^^ ?

#4 Farthinder?
^^ = 
Hade gissat att det betyder förvånad. Att man ser två höjda ögonbryn.

jag ser ^^ mer som ett nöjt tecken, lite mysigt sådär. =) ser jag som mer glatt
Godmorgon
. Har liksom inte hunnit hit förut. Dagen har flutit på, ja flutit riktigt i stallet oxå. Packie har julbadat. Och flutit utomhus. Det har regnat hela dan så "damerna" fick hö på sängen och har varit ute en kortare sväng på eftermiddan.
Grattis på namnsdan alla Annor förresten.

God Kväll
Har varit i sommarstugan hela helgen, åkte upp igår mitt på dagen. Pappa kom upp senare på kvällen efter den heliga ishockeyn (som han lyssnar på på webradio på kontoret…)
Idag har jag läst halva förmiddan, halv 12 gick jag bort till grannen och deras stall, strödde och sen gjorde vi iordning nya sadeln. Plockade in Kreles och provade, provsatt och provred. Gick jättebra! Iaf för hästen… Jag gillade inte sadeln, men så länge han är nöjd får man väl stå ut, han har fått stå ut med sin gamla illasittande länge nog nu.
När vi var tillbaka och iordninggjorda tömkörde vi Nora för första gången. Bara en liten sväng i bara grimma och gjord. Jag höll i grimskaftet och Sabine gick bakom och provade att styra lite. Hon vände själv och så gick vi hem. Jag höll mig passiv och följde bara med redo att gripa in om något hände. Jätteduktiga Nora för att vara första gången! Hon är 2½ år snart, barockpinto.
När Nora var utsläppt tog vi in Karlsson och Chickadee och borstade lite (han 50% frieser/50% hbl och hon 100% hbl) Jag tog Karlsson (tycker bäst om honom, han är sin pappa upp idagen, och pappan (=Kreles) är ju bästast!) han var otålig och tyckte det var jättetråkigt att stå still. På med täcken och ut med dem igen i det tilltagande duggregnet (wow, det var uppehåll fram tills dess! första gången på flera dagar!) När de var ute så fodrade jag Kreles middag ute i hagen, och fyllde på vatten inne. Sen gick jag hem och fixade mat till mig och pappa. Plockade undan och läste en timme innan hoppningen började. Tittade på den och sen packade jag ihop och åkte hem