Eran drömkombination
Här får man drömma fritt om vilket sto och vilken hingst man skulle vilja kombinera. Kan vara vilka ponnyer som helst,levande eller döda,Svenska eller utländska.
Skulle också vara kul att höra eran motivering.
Dream on!
Utan djupare analys och tanke ("som vanligt då" tänker väl ni)kom jag spontant att tänka på två döda vars avkomma skulle vara roligt att ha. Marble och Jealous Lady.

Kan väl börja då.
Själv är jag fortfarande besviken,så här 10 år senare, över att jag inte fick något föl e.Öxenholm Marble Jr och mitt sto Bellobina e.Hagens Jaguar u.Lambay Bella ue.Lambay Bobby.
Två "Riktiga"connemaror med utseendet,temperamentet,gångarterna och fina blodslinjer.
Tyvärr blev inte "Bina "dräktig den sommaren Marble bodde här,och året efter fanns hon inte mer.
Hade varit underbart att fått se hur den kombinationen skulle blivit.

Framtida planerna är väl ändå ett litet föl från Jossan. Självklara valet av hingst vet du ju, Janus så klart
. Skulle vara kul att se hur den kombinationen ser ut, finns det nån bild på Proud Mary?
Jag skulle gärna vilja ha Grafit - Dame Grainne. Jag tycker att det hade varit en intressant genpool :)
Jag hade gärna sett ett föl efter Slieve Dara undan Glenlo Muffy (Inver Rebel - Muffy). "Maffi" var dräktig med honom när hon plötsligt drabbades av svalgförlamning (botulism?) och fick avlivas (1972?), Kan inte riktigt glömma detta.
Maffi var syster till Murphy Rebel och Moycullen Dan. Några år senare kom vi hem från Irland med en "ny Muffy", Maffis lillasyster Hillside Star (Thunderbolt - Muffy) som blev mor till Hagens Golddigger och, tja, bland många andra mormor till vår hingst Packie. Och idag har jag Carnaby Blue Muffy hemma, där både mor och far kommer ur Muffys familj (mormor och farmor till henne är helsystrarna Hagens Kathleeen o H Nike).