Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 454 ggr
Tittut
0

God morgon 2007-12-12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hopp alla!

Är ni slitna efter gårdagens stallionquiz?

Jag låg och läste "Shrouded in Mist", men somnade med boken i ansiktiet, pinsamt!

Hemarbete idag. Skall fixa ett par fakturor, sedan blir det passarbete resten. Brorsans 6-månaders schäfertik kommer hit idag, så det blir nog full fart på vovvarna.

Jula försiktigt.

Bilden som är bifogad är en fin oljemålning föreställande Branshammar Joyce.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Morrn morrn! Lucia träning för hela slanten idag och jag känner mig sliten trots att det bara är början på veckan. Hur ska det här sluta? Måste försöka stå ut till personalfesten på Wallmans, teater och god mat det kan vara ett gott lockbete för mig! Kämpar på.

Ha det!

colleen
0

God morgon.

Är uppe tidigt idag också. Kändes bra att "sluta" vid 22 ist 24 igår. Så det blir likadant idag. Det snöade när jag körde hem från jobbet igår men det la sig som tur var inte.

Ha en bra dag!

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Attans, hann jag inte först idag heller *S*  Fast Tittut sköter ju det här kanonbra! =D

Jag ska upp och fodra och släppa ut alla utom medryttarhästen om en stund. Hon får stanna inne och äta frukost, för sen ska vi ut och rida luciatåg. Ensamma =(  Sällskapet blev sjukt, precis som förra året =/ Ska rida hem till dem och låta dem sjunga en stump (varken Snörpa eller jag kan ta en ton rätt)  De bor i ett villaområde så folk lär väl glo *hihi* 

*Snilleblixt' Colleen, hur långt bort bor du? Annars kanske vi kan göra ett tvåmanna luciatåg (I)

Tittut
0

Jag bara väntar på att få vara tvåa någon dag. Skulle vara kul! På russidan brukar Karisma vara först, men här är ni lite segare i starten, så jag varit ohotad varje morgon.

Appledale
0

Morning morning!!

Sitter inne på jobbet idag, och längtar till helgen…

//Linda

colleen
0

#3 såg inte ditt inlägg förens nu. Men jag bor en ganska bra bit ifrån Hallebo.

Det snöar ute och jag tar tillbaka att det inte lägger sig för det gör det visst. Kallt är det också. Nä, nu ska jag strax till jobbet.

~Jag tror på ödet~

Spader-EliN
0

God förmiddag!

bara en lektion i skolan idag sen klasskamp *talangjakt typ* men den sket jag i för jag måste städa rummet idag *ser förjävligt ut* och så ska jag till stallet vid ett och prova dressyrsadeln vi har lånat hem från sharpman, var där imåndags & lånade 3 st alla låg bra på hästen men ingen passade mej och mammsen bra så vi lämnade tbx dem och lånade en fjärde - som vi alltså ska prova idag. Sen ska mamma rida lektion - om hon kan våran löptik skulle sticka igår när mamma släppet ut henne på baksidan * kollar henne hela tiden innifrån och hon brukar inte sticka* nu ville hon sticka iaf och mamma stack ut efter på altanen - som var hal så hon halkade så eventuellt får jag rida istället. Sen ikväll är det hoppträning.

måsta plugga också….

RC71
0

Godmiddag!

Hemma på lunchrast. Skott lite hopphästar på morgonen.

SÅ glad att det frusit på lite här nu. Solen skiner och det är vindstillaGlad.

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Eftermiddag

Nu var det färdiglussat för i år tror jag!  Red hem till matte och lilla matte och lilla husse och fick pepparkakor. Sen red vi en sväng i skogen och träffade på en massa barn med tillhörande fröknar "TITTA, en HÄääST!" "ÅH, TITTA, den har röda rosetter!!)  Kul att man kan roa någon =)

RC71
0

# 9 SkrattandeJösses! Tror vi får starta en tråd om bästa julpyntet till häst….Skrattande

AKWIK
0

Tänd inga el-ljusstakar i stallet bara. Åkte förbi ett stall som lyste med det häromkvällen. Brandkåren som varnar för att låta dem lysa hemma om man går hemifrån.

Tittut
0

Även hemma? Mina lyser nästan dygnet runt. Förvånad

AKWIK
0

#12 Ja, det gör min med. Men jag har ju brandvarnare och kanske inte lika mycket brännbart hemma som i ett stall. Jag visste inte heller att man bör släcka, är nog inte många som gör det, men blev "upplyst" Skrattande av en som bör veta. Pratar man med en snickare eller rörmokare så säger ju de att man inte heller får lämna tvätt- eller diskmaskin igång om man går hemifrån, pga risk för vattenskada.

RC71
0

#13 Men oj då! Då skulle det aldrig bli tvättat här…Förvånad

MrsM
0

Idag har jag medverkat i en kurs för lantbrukare om tvärvillkor. Dvs det här med att om man inte följer vissa regler om djurskydd kan man gå miste om en del av sina bidrag.  Stort pådrag för några avdrag kan man tycka, och funderar starkt på om det inte är mindre krångligt att driva lantbruk i Norge.

Sen har jag besiktigat en omlastningsplats för kadaverbilar. Kort sagt en vanlig dag på jobbetGlad.

AKWIK
0

Ja alla dessa bidrag hit och dit. Inte är jag så insatt, men en bonde i byn verkar få bidrag för att lägga i träda och en annan för att hålla marken öppen? Några jag känner skulle kunna få bidrag för att behålla allén i fint skick. Men det var så trassligt att de avstod. Allén hålls i skick ändå.