Ställningen i Hingstmästerskapet Gissa Hingsten
Tisdag kväll kl 20:00 är ställningen i Gissa Gingsten Cup som följer. OBS man kanske borde räkna minus för felgissningar, men vi bjuder på det!
1. Akerberg 11 rätt
2. RC71 9
3. Colleen och Tittut, vardera 5 rätt
4. AKW 4
5. Clancy 3
6. SweetHeart 1
BRAVO!!!
Undertecknad kommer att bevaka detta tävlande ytterligare en tid och därefter inbjuda säg tre i topp till en rafflande hingstgissarfinal med godbitar ur eget arkiv. Direktsänds här i Fokus, dvs vi bestämmer en start-tid och så kör vi fem raka finalfrågor och bäst vinner!
Är konceptet OK? Ställer ni upp? Fler tävlande välkomna, kvaltråden är öppen! Kör så det ryker.
Hälsningar Mrs.M
PS. AKW. Om du går till final kan du väl boka tid på nåt internetkafé eller besöka väldatoriserad granne?
DS.
Mrs. M:
Du är kul! . Eftersom jag inte kommer ha en chans att ens kvalificera mig kanske du kan ge mig ett "wild card" till finalen så ska jag se till att ha dator och uppkoppling som duger.

Se där ja!
Gott folk! Glöm allt vad Julbestyr heter, här finns viktigare saker på gång!
VAD VINNER MAN???
#2 Jag tänkte att RC71 som är så välinformerad skulle kunna ingå i juryn istället.. Van vid att vara pris-ansvarig
?
AKW: Kämpa på. Vi ska ha ett gott öga till dig o dina dataproblem när vi utser finalisterna
.

Jaha,och jag som ligger tvåa
Jaja,jag är väl med utom tävlan så länge.
Inte så noga vad det blir för pris längre…..
Jag skulle faktiskt vilja protestera lite här…
Eftersom jag bidragit med hälften av bilderna och inte kunnat gissa själv, måste vi köra från noll i kvalet, eller låta fler deltaga!
Jag har ju varit utom tävlan på många och jag vill ju ha en chans att vara med på detta spännande mästerskap!
Hälsar Miss EGO
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#5 Du menar inte att du går på kvällsaktviteter utan tillgång till dator!?
Skulle se ut att sitta framför datorn när 7-åringarna gasar lös med täljknivarna….

Och?
Hrmmm
Jag kvitterar med en i väntan på svar om den vite.
FEL TRÅD!!!

#10 Ja,det är det där med svansfästen…
Jahapp. Tittut har nån liten poäng i resonemanget. Kanske köra de levande bildarkiven RC71, Tittut och Akerberg i en egen final? Vid sidan av detta kval? Då blir det väl ändå ganska rättvist? För ni får ju inte tjyvhålla på bilder nu för att ni tror att ni ska få mer poäng då
. Jag kan ju testa mina svåraste bildgåtor på er i proffsligan då
. OK?

Någon ska ju komma 3:a också!
Så det är helt okej =)

B-final är inget för mej!
Sitter hellre i juryn än hänger löst!

#14 naturligtvis är det vi som är A-finalen, resten i B ;)

#15 Aha,på det viset!
Ja,det förändrar ju saken.
Frågar igen-VAD VINNER MAN?
Fundera på det ni. Jag har slut på bilder i burken och måste skanna in nya…
Jag lämnar WO nu, uret ringen 04.50 i morgon igen, så ni får kriga utan mig ett tag. Vill däremot gärna bli förvarnad när Mrs M beräknar släppa sina arkivbilder för allmän gissning.

Tycker det låter som en jättekul ide. Får försöka vara med att gissa lite mer nu då. Men jag jobbar faktiskt på kvällen, så då efterlyser jag fler foton på dagen!
~Jag tror på ödet~

#18 .Och vi andra jobbar på dagen…
Kanske ska vi ha två lag?
Ett dag och ett kvällslag!
*Puttar upp lite* Så ingen missar att kvala.

RC71 det låter rätt bra. Nu när jag tänkte gissa så fanns det ju ingen bild att gissa på. Jag får väl gå upp tidigt imorgon och vara med en sväng innan jag går ut och fixar stallet.
Hur ser listan ut just nu? Är det du som är räkneansvarig Mrs.M?
~Jag tror på ödet~
#21 Jag kommer inte vinna tävlingen om flest antal rätt, utan tävlingen om flest antal svar, tror jag. Jag svarar numera hellre fort och fel för att inte komma för långt efter.

Jodå. Lik sin dotter

RC71: Den dottern säljer du väl inte?
(Har kommit på att valet av rätt gul gubbe tar mig ganska mkt tid. Och mellan inläggen sitter jag och skrattar också)
Senaste bulletinen från Gissa Hingsten tävlingen, t o m 12.12 kl 23.40. Nu är det nattdags.
1. 12p Akerberg
2. 11 RC71
3. 9 Clancy
4. 6 Colleen
Tittut
AKW
7. 1 Sweetheart
Soraki
Bit O´Sunshine.
Final till helgen? Förslag på tid?
/M

# 26 Nej det gör jag inte i nuläge. Vi får se vad det blir för kön på den som kommer i april. Ja,det är inte lätt med alla gula gubbar
Jag saknar dessutom en massa uttryck som jag skulle vilja använda ,så då måste jag ta den gubbe som är närmast "rätt känsla" och det tar också tid
Nu är det godnatt här också!