Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: tävling-utställning-och-evenemang
Läst 828 ggr
Joleen
0

Globen 2009 ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför inte ha connemara som Tema på Stockholm Horse Show år 2009. Tycker det vore urläckert att få se och visa hästvärlden våra fantastiska hästar som är användbara inom alla områden, Körning, dressyr, hoppning, fälttävlan, etc etc och så är de ju så otroligt vackra att se på. Och så måste det ju vara Irländks Musik och Irländsk Dans

Hoppas det är några som nappar på detta så vi blir några stycken som villjobba med detta och få fram konkreta förslag att visa???????? ja vem???? Om vi vill till Globen hur ska vi bära oss åt då? Någon som vet?

PS:  Kolla in bilden på Frihetsdressyr kanske ngt att visa upp i Globen?????????Glad

Akerberg
0

Jättebra idé!

Vet dock inte hur man gör för att lägga fram förslaget. Borde finnas någon annsvarit som man kan kontakta?

Appledale
0

Den tanken har faktiskt slagit mig också några gånger!

Det hade varit grymt roligt, och vilken bra reklam för våran ras!! Skrattande

RC71
0

Vet att det är svårt att som rasförening bli antagen till detta jippo tyvärr. Skulle också kosta en hel del pengar för dom enskilda vad jag förstår. Tittut kanske kan berätta mer?

Tror att russen hade detta på tapeten för inte så länge sedan.

Däremot så hade vi på 90-talet monter på Globen tre år i rad.

Detta var mkt uppskattat och trevligt på alla sätt. På den tiden var en connemarauppfödare PR-ansvarig för hela Globen Horse Show och vi fick stå där mkt förmånligt. I dag tror jag tyvärr inte att föreningen skulle ha råd.Men med lite sponsorer så..Glad

Tittut
0

Jag vet att vi hade ett jättefins russinslag som försökte komma med i år, men det blev backning på det. Har försökt förut också, men det har varit jättesvårt. Vet egentligen inte så mycket mer än andrahandsuppgifter, men russfolket har inte gett upp heller.,..

Tyvärr verkar det som det att försöka visa upp den enda svenska ponnyrasen faller helt platt. Den delen är inte intressant alls som det verkar, utan det måste vara något udda och tillspetsat med hög showfaktor om det skall vara intressant.

Ni kanske lyckas bättre?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC71
0

#4 Det mesta av showen är utländsk. Var det ett enda svenskt inslag i år ni som var där? Borträknat alla islänningar.

AKWIK
0

Jag fattar bara inte att man inte passar på att visa upp våra inhemska raser!! Ledsen Jag tror att russ och/eller nordsvenskar skulle kunna få ihop ett minst lika bra shownummer som isisarna i år.

Var det i år eller förra som hade tema Frankrike! Varför då?  Jag skulle just vilja se en stor show i Paris med tema Sverige.

Och den där "kändis"-hoppningen!? Vad var det? De sk kändisarna har väl inte presterat så mycket mer än att ha synts i dumburken några ggr! Jag tycker inte om när man börjar lägga fokus på människorna i st f hästarna.

Fransmannen som hade frihetsdressyr med sina fem hästar, tyckte jag om. Men då satt kommentatorskan och undrade vilket ras det kunde vara som klarade det där. Jag tänkte bara: Man borde ge honom fem connemaror, så skulle han kunna visa henne! Skrikandes

Oj! Nu blev jag upprörd. Generad. Jo jag tycker det vore kul att ha connemarashow. Men vi kanske ska börja med att visa ngt på Riks eller likn. innan vi går på Globen.

RC71
0

Det hela handlar om vad ansvariga för showen väljer att visa ,och tyvärr verkar inte svensfödda ponnyer stå högt i kurs när numren ska väljas ut.

Är helt övertygad om att varenda rasförening skulle vilja vara med-om dom bara fick chansen

teamTD
0

JA d vore jättehäftigt, har faktiskt funderat på d me, eller skandinavium… Jättebra idé! skulle va kul om det går att driva igenom!!! :) att visa upp några hingstar vore kanske inte så dumt,, eller ston med för den delen!!! kanske intresset för avel på ras ponnier då skulle öka,, ??!! BRA FÖRSLAG!!!!

Joleen
0

#6 Ingen dum idé att ha lite Show inslag på på riksen men tror kanske man behöver mer pengar för att kunna locka till sig intresserade ( många är ju inte villiga att ställa upp helt gratis) och då behövs kanske fler givmilda sponsorer. Och då behövs folk som är villiga att jaga sponsorer.

Ps Börjar träna Joleen för ett mer planerat Show inslag än på förra riksen

[AlphLauren]
0

globenshowen för 2009 och 1010 är i stort sätt redan klara… man ligger ca 2 år i förväg för allt, sedan är det ju just inslag här och där som man tar in efterhand där det finns plats.

men så som teman och stora världsartister är nog redan klart och bokas för fullt nu och i mycket god tid i förväg för att inte få några förhinder eller komplikationer..