Gissa hingstmamman-skimlar
Nu har vi kommit till sista och avgörande delen av min "Gissa hingstmamman". Detta av en enkel anledning, mina hingstmammabilder är slut!
Men kanske kan någon annan ta över med större arkiv?
Den här gången är det sju ston, men ibland de sju finns en joker. Ett sto som inte är hingstmamma, men som istället varit duktig på tävlingsbanan. Vilken är det upp till er att lista ut… Mrs.M bör ha en god chans att knäcka den, men för andra kanske det är svårt?
Svaren skall PM:as till mig, senast torsdag den 20 december kl 21.00
Är ni redo?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
haha jag lägger mig på en gång, har IIINGEN aning ;)
lycka till ni andra :)
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Säg inte det du… Ha inte för bråttom!
Tre svar inkomna, kämpa på!
Det finns poäng att tjäna för den som orkar kämpa sig igenom stona.
Heja!
#12 menar du att ingen har alla rätt ännu
. Det var faktiskt jättesvårt. Funderade mer än en kvart och är fortfarande tveksam till några av objekten. Att hitta tävlingsponnyn t ex. Alla svansfästen syntes ju inte
. Det fick bli att sortera skallar, prickar och tecken på föl… Fast en tog jag på svansfästet i alla fall, en känd släkting. En riktig julnöt att knäcka det här.

Va! Mer än en kvart!?! ;-)
Jag sa ju att det är SVÅRT. Dessutom har miljoner virusar burit iväg mina hjärnceller för tillfället.
Jag tror jag kan 3 stycken, nr 3, 4 och 7, men det är allt ! Kan man inte få lite ledtrådar ? 
Förresten, vart har ni fått tag på alla extra smilisar ??
#16 Kolla skallar och svansfästen
. Fast nr 1 är lurig. Mej veterligen flätade den troliga ägaren till detta troliga sto aldrig en svansrot, så jag kanske har helt fel… Men öronlängden stämmer.
Extra smilisar? Finns det fler än dom uppe i högra hörnet i den här svarsrutan
. Räcker ganska långt tycker jag, eller behöver du garva ihjäl dej?

Vart hittade du den där smilisen som fnyser då ? Har även sett de smilisar som blinkar med ena ögat, de har jag inte när jag ska posta inlägg…
#18 Vad konstigt. Är dom personliga svarsrutorna utrustade med gubbar alltefter våra individuella behov
? Du får fråga Akerberg.

Ja, jag har då inte en endaste smiley inom synhåll, så något måste det vara…

Japp, de 12 första smilisarna har jag i min samling men inte de 4 sista.
Vi kanske kan ordna såna som priser i hingstgissningen

#13 Kolla prickar är ju väldigt svårt på flugskimmlar, hur många prickar kom du upp i 
Inte lätt när man inte har några egna kort att jämföra med heller
Har rotat i connemarakartongen men ser öde ut…
Nr 1 ser himla fin ut och har ju större prickar på halsen men inte hjälper det inte. Fläta svans gjorde jag på Clancy kommer jag ihåg… Detta sto ser ju ut att vara på Hagen på 80talet om man kollar in damen bakom och remontnosgrimma, men i övrigt finns det inga ledtrådar för mig att hämta som kan hjälpa till. Tror jag ger upp detta 
Nej, kämpa på! det är absolut inte lätt, inte för någon, men loppet är inte kört än!

huuu så svårt! Kan inte en enda, chansar hej vilt men på nr 2 tog det tvärstopp, hittar inte en enda liknelse med någon *s* Det blev helt enkelt *PASS* på den
Tack till RC70 för tipset på en annan, hoppas du har rätt du bara ;)
Bara för att hålla er vakna, kan jag säga så mycket att det är ett sto som alla har haft rätt på!

#22 Du kan zooma ut rutan med smileys så att du ser allihop.

/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Oj, har inte ens tänkt på att jag inte heller ser alla smileysar ju! Tack för tipset Cattis =) Annars kan man klicka på bilden och dra neråt så scrollar de nedersta fram
Jag tycker att dom som säger att connemararasen är så heterogen skulle komma in här och gissa svenska hingstar och ston ett tag
. Finns ganska många likadana… Sto nr 6 t ex har aldrig haft en sån tecknad fölunge, så då kunde det inte vara hon…fast det såg ut som hon… ja hänger ni med? Snacka om många look-alikes.

#31 är det någon hingst ni fått samma fel svar på?
Jag har ju säkert levererat flera roliga fel gissningar 
tro't eller ej, men jag tror att jag känner igen 2 st!!