Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 517 ggr
[Croneld]
0

God morgon 2007-12-19

Hoppas ni får en skön dag allihopa, själv ska jag försöka med lite julmatshandel direkt efter jobbet. Frysen är färdigavfrostad och stor och gapar halvtom. Sen är det hovslagarkväll, jag får väl bjuda på lite lussebulle och ngt varmt att dricka. Ha det!Glad

Covergirl
0

Jag håller på att lösa melodikrysset med nosis, alldeles för tidigt men vad göra när inga arbetstider passar ihop Fundersam

Pojkvännen håller på med frukosten i köket, han ska på körlektion om en stund.
Jag ska därefter till stallet och i em vankas det kiropraktorbesök och jobb.

Och ja, jag är trött! Sex timmars sömn är jag inte alls gjord för trots att jag egentligen är tämligen morgonpigg Ledsen

Tittut
0

Morrn, morrn!

På jobbet idag hela dagen. Hare bra!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

monsterpony
0

God morgon! Kallt och frostigt och underbart idag igen. Det blir jobb hela dagen, men med ett avbrott för att handla frimärken till julkorten till Storbritannien. Förhoppningsvis hinner jag reda ut den röra som uppstod i går.

colleen
0

God morgon.

Här är det riktigt kallt och frost. Ska snart iväg och jobba och äta julbord. Ha en fin dag.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Eftermiddag!

Har jobbat och sen åkte jag upp till stallet och släppte ut och fodrade. Mockade en box medan jag väntade på att Snörp skulle äta upp (inne), sen red vi ut och det snöade småspik och var stenhårt överallt. Bara skritt idag alltså. Sen mockade jag hennes box och körde ut mer mat och vatten samt lagade hennes vintertäcke med balsnöre (fint…)

Covergirl
0

Trist med regn och blåst Fundersam
Vi hade visserligen ett par minusgrader men klarblå himmel, strålande sol och ovanligt lite blåst för att vara Kalmar. Perfekt vinterväder alltså Skrattande

Akerberg
0

# Det var inte ens regn =S Det var yttepyttesmå isbitar som for omkring =S  Rejält iskalla vindar också, samt stenhårt i backen. Jag vill ha snöööööööööö på riktigt nu juu! Annars var det en trevlig dag =)

MadickenII
0

God kväll!

Har tillbringat dagen i det fantastiska vädret, gnistrande solsken och alldeles frostigt i träden! Nu innan solen gick ner så var allting alldeles rosafärgat, mmm vad fint! Hästarna får stå nu när det är som värst hårt i backen, men det bekommer inte dem mycket. Ett stort träd har fallit i hagen och de hjälps åt att barka av det. Någon dag ska jag dock ta stora Nordisen och leta rätt på en julgran, hugga ner den och låta henne dra hem den. Enda kruxet är att selen inte passar, så det blir till att sitta på och hålla granen i snöre. Men jag har ju som barn ridit med fyra handhästar, så det ska väll gå bra!Hemlis

AKWIK
0

Idag har jag klarat av det där med julmaten. Åkte till Åland med familjen och åt julbord på båten. Puh så mätt jag är!

Fot i munnnen (Denna smiley passade bäst för den ser ut att ha massa mat i munnen, men det ska visst vara en fot? Vad betyder det?)

Covergirl
0

Huu, vi hade så för några veckor sen. Det var lagom kul att försöka hålla Chiva med stelfrusna fingrar. Ibland kan man tro att det är hon som är 2,5 och inte Peia Flört

MadickenII
0

Ålandsbåten, där var jag i måndags! Åt så mycket att jag nästan inte kunde gå ut på kvällen och sköta hästarna. Men det var gott!

RC70
0

god kväll.

dagen har spenderats i skolan "hurra"  ?Skrikandes
sen åkte jag förbi apoteket o köpte salva till sambon,
och sen via SABIS och så hem o gjort soppa som jag
förätit mig på !

inga hästar i mitt liv *sjunger* Räcka ut tungan

monsterpony
0

#9 "To put the foot in one's mouth" betyder ungefär att trampa i klaveret, så jag skulle gissa att det är det man ska ha smileysen till.

MrsM
0

#9 KANNIBALVARNING kanske?

Allvarligt talat - CATTIS eller nån - vi är faktiskt fler som funderat.Finns väl nåt gammalt ordspråk, men ?  Kan nån berika vårt smileyförråd?

MrsM
0

Tack, Monsterpony. Jag hann inte ens fråga klart. Wow vilken service.

monsterpony
0

GTBoS! (= Glad To Be of Service) :-) Nej, nu minns jag hur det var. Min gamla engelsklärare skulle vara stolt. "To put one's foot in it" betyder att trampa i klaveret. Sen blir det ganska lustigt om man säger tex "Everytime she opens her mouth she puts her foot in it" vilket har lett till att man kan säga "to puts one's foot in one's mouth". Uttrycket "foot in mouth disease" har uppstått på senare år efter utbrott av en viss kosjukdom. Nej, dags att traska hem och vittja musfällorna…

AKWIK
0

Klockan är mer än 21. Har inte hängt med på gissatrådarna, men är det något resultat vi väntar på ikväll?  Vill gärna veta om jag ska stänga av datorn eller starta om den.

RC71
0

#17 Torsdagsfinal i morgon kl 21. Då redovisar skimmelhingstmammorna och hingstar del IV Glad