JULNÖTTER - GRÅ HINGSTAR!!!
Välkomna till den ultimata utmaningen - vilka är de grå connemarahingstarna??
Bilderna är numrerade A - H = 8 st. Samtliga är godkända på premiering i Sverige. Bilderna är tagna i åldrarna 2-4 år, alltså ungdomsporträtt.
Samtidigt bifogas 8 ledtrådar, varje hingst har minst en ledtråd. Eftersom dom kan vara släkt på olika vis kan "trådarna" passa fler hingstar. Två är importerade kan jag avslöja.
Gissningsleken är uppbyggd i tre etapper, så att de hingstar du kan svara rätt på i denna första "vända" får du 10 p /styck för. En Joker finns, den är så svår att du får 15 p om du klarar den nu! Du har fram till klockan 21:00 torsdag 27/12 på dig att svara.
Efter kl 21:00 torsdag kopplar jag ihop ledtrådarna med de olika hingstarna, då har du chans fram till fredag kl 21:00 att klura ut svaren / eller ändra något svar från etapp I. Du får då 7 p per rätt svar.
Efter kl 21:00 fredag 28/12 kommer varsin nyare bild på hingstarna A- H, eller nån annan ledtråd. Då har du fram till lördag 29/12 kl 21:00 att svara. 5 p per rätt svar då!
Skulle några vara likaplacerade då kommer jag att kalla dessa till omhoppning på tid. Mer om det då. Slutsegraren blir HINGSTMÄSTARE 2007! (Kanske lämpligt ämne till ny avelsrådgivare
?)
God Jakt, men vänta nu tills jag fått ut alla 16 bilderna… Det här är så knepigt att alla kan vara med, ingen kommer att ha alla rätt i omgång I - eller ?
Ta det som ren förströelse, det kostar inget att gissa!
Mrs.M
FÄRDIGA - GÅ. Gnugga dom grå.
Ni har ett helt dygn på er. Alla knep är tillåtna.
Nu fick vi så vi teg….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Får man minus om man gissar fel i första skedet?
#19 Nej, men däremot blir ni av med era 10 p från etapp I om ni har svarat rätt där och sen ändrar till fel svar i etapp II
.
Käranåndå . 106 visningar på 12 minuter!!!!

Nu kommer jag ju bli sittande här hela kvällen/natten ju. 
~Jag tror på ödet~

Jaha. Tror jag tar fram tärningen nu…
# 23 Va, ska du spela yatzy nu??

#24 Nej ,men jag använder tärningen för att para ihop ledtrådarna med bilderna .Tittar man på första bilden och slår tärningen så blir det tex 5 på den. Bara att para ihop-skitenkelt!
OBS OBS Kom på att jag missade skriva hur man svarar?
För er nytillkomna gissare - svaren skall skickas i PM till Mrs.M här på forumet. Så är ni inte med måste ni bli det nu. Tihi.

#26 Och svaren bara väller in antar jag…
Fick just frågan om gissaren kunde få extra poäng för namnen på ledtrådarna oxå
. Finns folk som är kaxiga. Men jovisst, det enda svaret vällde in. Som en tsunami.
. Vad jag har förstått surrar folk lite i kulisserna nu och kollar upp grejerna. Det är ju ingen brådska, ingen A:0 den här etappen.

Åh vad detta verkar kul! Synd bara att jag inte har en susning om connemaror…………..än.

Huu så svårt! Men kul =D Får vara med så länge jag kan, framåt nyår kommer jag befinna mig i datorfri zon igen, så troligen missar jag slutet =(
#29 Du får väl fråga kompisar. Ni har ju några connemarafreakar i shetlandssvängen också. Alla knep är tillåtna.
Måste bara säga att hunden i bakgrunden på hingst B gör att hingsten ser väldigt välhängd ut…

Jaha, då har jag för ett par timmar sedan lämnat in mitt mkt svajiga svar på hingstarna. Och så dessa ledtrådar…
Fler än jag som hellre kallar dom villospår!? 

Nu har jag med skickat in några gissningar om man ens kan kalla de det. Jag har chansat vilt, hjärnan är seg som knäck, för mycket julmat skyller jag på
#33 ledtrådarna var ju svårare än att gissa på hingstarna så jag kan bara hålla med 
# 33 jag hade för brådis först och trodde att jag fattat ledtrådarna, men sedan när jag kollade igen kom jag på att det hade jag ju inte.. Det gäller att kunna läsa också.

Nu var svaren inskickade efter mycket om och men och ändringar och kliande i huvudet. =)

#36 Du är inte ensam om huvudkliandet
För mej var detta en kokosnöt=nästintill omöjlig att knäcka utan klubba och klinga
Nu inväntar vi ledtrådarnas ihopparning kl 21.00. Men för min del ändrar det nog inget till det bättre i alla fall. Hur går det för er andra? tycker det är väldigt tyst här…

Mrs.M, Klockan är 21.00…..
Trummar otåligt med fingrarna….

Jag också. Är redan hemma från jobbet så jag tänkte vara med direkt idag. Men måste snart gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon.
~Jag tror på ödet~
Ska hon ha VIP-gäster igen och måste städa? Hon gjorde ju just det?
LUGN. Jag kollar igenom era svar nu och lägger snart ut en ny (Led) tråd.

Vi står och sparkar på boxdörren och skrapar med hovarna av otålighet! 

Instämmer med _AKW_
~Jag tror på ödet~

#40 Tror mer att hon fortfarande städar EFTER VIP-gästen
Kul du är! Skrattar högt!
Jag har stressat hem från stallet… vilken tur att nötknäpparen är sen…

Är det bara jag som inte vet vad VIP-gästen handlar om? Har jag missat något viktigt? =O
#47 VIP-gästen som skulle komma före jul till Mrs M. var RC71!

#48 Kan meddela att som VIP-gäst ingår sysslor så som morgontjänst i värdinnans stall, mockning, verkning av hovar samt rastning av ett st. hund! Värdinnan var hos hårfrisörskan….
Hade lagt ut alltihop och så blev det server error och allt försvann.
# 49 Ibland även såskokning??

#50 Lugn och fin nu! 
Vi väntar så snällt här så
Jag hade ju hunnit att sopa golvet också!! Nu hinner jag göra oboy till ungarna, och vara som en vanlig mamma! 

#51 Jo,det händer 
#49. Kan meddela att har man VIPgäst i huset måste man väl för tusan vara snygg i håret???