Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: lek-och-tävling
Läst 824 ggr
MrsM
0

GRÅ NÖTTER - ETAPP II

Febril aktivitet - men än är det inte försent att börja gissa!!! 8 tävlande har gissat hejvilt, och lyckats pricka hingstarna antal ggr:

A=7, B=0, C=1. D=5, E=6, F=0, G=4, H=6. Bara så ni vet.

Regler och ledtrådar finner ni i tråden JULNÖTTER - GRÅ HINGSTAR!!!

Svaren i etapp II skall vara PMade till Mrs:M senast kl 21:00 fredag kväll.

MrsM
0

Här kommer nu ledtrådarna från JULNÖTTER-TRÅDEN presenterade med den/de hingstar som är aktuella i varje ledtråd.

Ledtråd #9 hör ihop med hingst D

#10 med c + F

#11 med D + E

#12 med F + G

#13 med A

#14 med H

#15 med C + F

#16 med B.

Klara, färdiga, köör!

Denna kommentar har tagits bort.
MrsM
0

Fredag 28/12 kl 21:00 ska era svar vara inne. Med reservation för ev sjukresor (har helgjouren) lägger jag snarast därefter ut nya fräscha ledtrådar i etapp III som ska vara besvarad senast lördag kl 21:00.

Alla knep är tillåtna.

Akerberg
0

Måste man skicka in nya svar i etapp II? eller kan man vänta och gå direkt på etapp III?

Tittut
0

Står du fast vid dina lämnade svar, måste de ju gälla till nya svar kommer in. Förhoppningsvis hade du kanske rätt från första början!

Jag trodde jag hade koll, men hade kastat om två i nattsuddet, MKT irriterande….

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MrsM
0

I all hast. Nu är det inte så många timmar kvar av etapp II.

Kl 21:00 ikväll är det brytdatum som gäller för svar i etapp II. De svar som kommit in då (eran sista version Glad kanske?) gäller. Ni får ändra o greja i svaren under svarsperioden i etappen, men sist inskickat före 21 gäller som ert svar.

Ja, Akerberg, du kan välja att stå över till etapp III. Kan faktiskt vara lite taktiskt.

Nu ska jag packa kvackbilen. See you later, förhoppn visGlad .

colleen
0

Fast ni kan ju lika gärna gissa på de som ingen gissat rätt på, för det kostar väl inga poäng att gissa fel eller?

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Nej, det gör det inte,  men jag har ingen som helst aning om vilka det kan vara *S*

colleen
0

Nu tror jag att jag listat ut alla är lite tveksam på en. Hur går det för er andra?

~Jag tror på ödet~

MrsM
0

Får åka ut en sväng till en förlamad dam i Bregottfabriken nu, bara så ni vet om jag blir sen med etapp IIIGlad.

colleen
0

Hoppas det går bra med kossan!

Vi väntar snällt här.

~Jag tror på ödet~

AKWIK
0

Undrar vad en Länstyrelse-anställd gör ute i lagården den här tiden på dygnet?Förvånad Även om Mrs M skulle vara veterinär (jag har ingen aning) så finns det väl distriktare för sådant?Fundersam

Tittut
0

Verkar som att detta blir ett morgonjobb för mig. Ska gå och knyta mig nu, och det är kö till burken…

RC71
0

Kan meddela att Mrs.M beräknar lägga ut etapp III ca. kl 22.15

Och kossan mår bättre….Glad

Nu får vi hoppas att ingen mer sjuk kossa ringer på ett tag.

colleen
0

En halvtimme kvar ungefär då. Om man skulle gå ut och fodra så kan man titta på ledtrådarna sen innan det är dags att sova.

~Jag tror på ödet~

Tittut
0

# 15 Hett tips av en med egna erfarenheter av just det.

Ge 17 i att kolla innan du ska sova, för hjärnan går i gång till max, och ingen grejar ju att sova då. Hade vi inte samma problem häromkvällen, du och jag och en del andra också…Vissa skyller dock på fullmånen.

AKWIK
0

#16 Av just den anledningen är jag inte med och tävlar.

colleen
0

#16 jag satt uppe till halv två innan jag fått ihop mina svar. Men jag är rätt nöjd med alla mina svar utan ett nu, så det ska förhoppninbgsvis inte bli för mycket tankar som flyger omkring ikväll. Och nu börjar jag vakna till också vilket inte alls är bra för jag ska upp tidigt imorgon. Men det får inte dra ut för mycket på tiden, då kollar jag imorgon istället.

Jag skyller inte på fullmånen, utan på att man är connemara-besatt.

~Jag tror på ödet~

RC71
0

#16 Mitt problem är att hålla mej vaken . Har lämnat in ett par ändringar men resten får vara så länge.

MrsM
0

I am backGlad. Slipar lite på det tekniska nu. Äterkommer i en etapp III tråd inom kort. /M

colleen
0

#20 hur går det med etapp III. Vill titta på ledtrådarna innan jag går och lägger mig.

~Jag tror på ödet~

RC71
0

#21 Kanske fler sjuka kossor…Fundersam

colleen
0

#22 Ja, kanske. Måste ju sova lite också men det här är som en drog och jag är nyfiken på de nya ledtrådarna. Glad

~Jag tror på ödet~

AKWIK
0

Medan vi väntar så har jag en Gissa hingst-fråga: Vilken ask är det som jag sitter och storm-äter ur just nu? Skrattande

colleen
0

#24 Aladdin!

~Jag tror på ödet~