Go'morgon 30/12
Tänk att jag var först ut idag!
kanske ni andra har spolats bort i den syndaflod som håller på och dränker mellansverige. Har regnat ihärdigt hela natten och jag har sovit halvilla pga ett st. magsjuk hund som hela tiden har velat gå ut
Idag ska jag agera ressällskap till hästfraktande syster, och förhoppningsvis även få inspektera nåt som storken har levererat.
Simma lugnt!

Morrn! Stormat och regnat friskt här hela natten. Ska leverera häst till Norrköping idag, sen hem och se över menyn inför morgondagens supé . I kväll får fölen sova i egen box för första gången. Deras mödrar kommer njuta av att få ha sina sängar själva i natt.
Du kör väl försiktigt med så dyrbar last?
Själv skall jag jobba melan 10-14, så det bör gå rätt snabbt.
Undrar vad som ska stå på menyn här i kväll? Får barnen råda är det väl tacos som vanligt, eller möjligtvis köttbullar och makaroner…
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon allesammans. Bättre väder idag, men lätt huvudvärk som inte gett med sig sen igår. Det blir nog mer avkoppling och plugga in LB0 inför nyårets övningar. Och en långpromenad för hälsans skull.

God dag!
Här är det faktiskt uppehåll just nu, men det vräker ner i omgångar. Har varit ute på promenad med fölungen och mockat och gjort klart i stallet.
Tacos lät lockande, det var ett tag sen.
~Jag tror på ödet~
# 4 Köttbullar blev det till lunch medan jag jobbade. Det blir nog lasagne t kvällen. Gjord av färs från ICA!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#2 Jodå, den dyrbara lasten är levererad!
Både bullemor och häst!
mm levererad indeed..men sen att det var på håret att man kom hem igen var ju en annan sak
#6 Nu blir jag så nyfiken!!! Vem levererades? Och har storken redan kommit någonstans? 

Levererade Cedrick till hans beridare i Norrköping . Där träffade vi fam, Ljungstorp som fått en liten son som nu är 4 veckor. Klarnat något?
Aha! Det var inte häststorken då som jag trodde. Grattis till Ljungstorps avkomma ändå! 
Godmorgon. Nu har jag kommit hem. Utgick kl 06:30 imorse och åt lunch på Gyllene Måsen kl 17:00 och nu är jag trött. En helt otrolig dag. I kort sammanfattning kan jag meddela att jag kommit på den oslagbara frisyrgelén, Slemblandat fostervatten från ko. Äkta punkspret resten av dan… Damerna i Bregottfabriken glada att se mig, tror jag. Dom e i a f väldigt mysiga. Träffade en 14-årig ko som inte haft en sjukdag i hela sitt liv, och mjölkat 41 kg per dag den senaste månaderna. Snacka om stålmormor. (Hon var fortfarande frisk, bara nyfiken granne till sjuklingen bredvid).

#11 Finner inga ord
.
Väldigt tyst här i kväll. Ser alla på ngn "dokumentär"nu igen, eller är det fler än jag som förberett lite nyårsmat? Tittut har iaf meddelat att hennes internet har sagt upp sej för tillfället. Borde inte få hända hos en "lekledare"…