Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: lek-och-tävling
Läst 1683 ggr
MrsM
0

GRÅ NÖTTER - ETAPP III

Grå nötter i sena nätter! Etapp II är klar och ingen har faktiskt ändrat ett rätt svar till ett felaktigt - skönt. Några är riktigt på bettet, men ännu är inte alla nötter knäckta - tihi! Tre knäckare har bara en hingst kvar att identifiera. Kanonbra.

Nu kommer här 8 slutliga ledtrådar, en för varje hingst A - H i JULNÖTTER- GRÅ HINGSTAR!. Vilka connemarahingstar döljer sig bakom bokstäverna? Svar i PM till Mrs.M senast lördag kl 21:00. Med reservation för hjälpbehövande kossor kommer resultatet att tillkännages kort därefter.

God Jakt. Denna gång får du +5 p för varje rätt svar.

MrsM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hingst A med samma gubbe vid tygeln - 19 år senareGlad.

MrsM
0

Hingst B finns det ingen vuxenbild på. Han blev valack. Här är i a f hans lillasyster. Hingst B är f ö den än så länge enda hingst med albino (BEC) mor som godkänts i Sverige.

MrsM
0

Hingst C på Elitutställning, 10 år gammal.

MrsM
0

Hingst D nån gång i medelåldern.

MrsM
0

Hingst E som 13-åring.

MrsM
0

Hingst F som 13-åring.

MrsM
0

Hingst G vinner SCS Riks som 8-åring.

MrsM
0

Hingst H i aktion som 17-åring.

colleen
0

Hingst B var en riktig luring ju. Där satte du verkligen dit oss alla, som jag klurat på den. Fundersam

~Jag tror på ödet~

MrsM
0

Det var allt för denna gång.

Du som har en oformlig, ful grå ankunge till unghingst i stallet - hoppas att dessa vackra vita connemarahingstar ger dej nytt hopp när du sett "ungdomsporträtten". Fnissa och jämför.  En sann connemara blir bara bättre med åren.SkrattandeSkrattande

Hälsn Mrs.M

colleen
0

Tycker att det varit en jätterolig ide det här. Hoppas på en fortsättning.

~Jag tror på ödet~

MrsM
0

Joleen - känns hon igen -damen på bild # 2 här uppe???

Clancy
0

#10 Ja en del undrar man verkligen hur de kunde bli så fina som vuxna när de såg så tunna, taniga och eländiga ut som småttingar…. Otroligt att se deras fantastiska utveckling ! Att de överhuvudtaget kan utvecklas så mycket på kort tid… Kanske finns en hel del ynglingar som blivit kastrerade alldeles för tidigt ?

# 11 Kan det tänkas bli en omgång med RC ston nästa år ? Skimmlar… Skrattande

Tittut
0

Tack för ledtrådarna. Jag hade aldrig klarat B utan dem, (om jag nu har gjort det den här gången…)

Man måste ju läsa vad du skriver också, och vad du inte skriver. Nästa gång skall jag försöka göra det!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Clancy
0

Hade hingst B överhuvudtaget ett RC nummer ? Jag är fortfarande osäker på vem han är, men hoppas att jag prickat in rätt för även med ledtråd är han svår att lösa tycker jag….

monsterpony
0

Aha! Nu fick jag en idé… Nytt PM till Mrs M på gång…

Akerberg
0

#15 undrar samma… hittar ingen med bec-mamma =S

Clancy
0

# 17 Det finns en, mycket som stämmer med honom, men jag klurar på varför han inte hade ett RC nummer Fundersam 

OM det nu är rätt jag gissat på….så undrar jag om det beror på att hans mamma var BEC som han inte fick något RC nummer ? Blev han godkänd på prov för en kortare tid kanske eller  ändrades reglerna så någon annan fick överta RC numret ? Fundersam

Många frågetecken är det runt denna mystiska hingst/valack…   Bregottdamerna får se till att hålla sig på benen ikväll, så vi får svar på gåtan Flört

colleen
0

Jag tror att det var så att han växte över ponnymåttet om jag minns rätt av det jag läst i gamla tidningar.

~Jag tror på ödet~

AKWIK
0

#19 Vilka gamla tidningar har du? Önskar jag hade några fler än fem st "Min Häst" från 70-talet. Men i en stod det faktiskt lite om Lambay Lady (blev nu plötsligt osäker på om det var hon Fundersam) och hennes ryttare Chris Ahlin. De hade tävlat en del men nu skulle Lady få bli mamma för första gången. Fanns även en bild. Måste kolla nästa gång jag kommer till mina föräldrar, hur det var. Glad

colleen
0

Alla gamla "connemaranytt" och en hel del årgångar med "vår ponny", sen mycket annan lektyr med connemaror. Som boken som Madeleine Beckman skrivit.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

#21 Den boken hjälpte mig med svaret på Gryåtsa Kalla när vi skulle gissa på stona ^^