Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: off-topic
Läst 425 ggr
MrsM
0

God fortsättning 1.1 2008

Har varit ute och hälsat på min nya "åring" Alice. Ikväll ska vi mäta mankhöjden på henne o Tilda, hör till nyårstraditionen här att mäta unghästarna vid årsskiftet.

Fick brådstörtat och yrvaket (telefonväckning, RC71)tävla i Tittuts reservdelstävling där det gällde att skruva ihop rätt hingsthuvud  med rätt kropp. Kändes som jag fick några delar över när det var klart, men men. 

Idag ska jag lyssna på min kropp som säger att skrivbordsmänniskor får skylla sig själva om dom tror att dom kan dra ut kalvar och vända liggande kor en hel helg utan att kroppen säjer något. Dvs det blir en mkt soft dag med mycket kaffe och lite verkstad.

Vi hoppas på ett trevligt och givande 2008. Ha det bra..

M

RC71
0

Kom ditt tävlingskit också från IKEA?

MrsM
0

Ser inte bättre ut. Fullt med lösa skruvar här. Fler som tävlat idag?

Clancy
0

Vi får väl gissa hej vilt här på vad som är rätt svar, tills Tittut har tid med oss Cool

Bullemor
0

God forts'ttning på det nya året!

Här blötsnöar det horosontalt och är allmänt slabbigt och ruggigt, men det glömmer man snabbt när man ser tillbaka på igårkvällens förträffliga nyårssupé!

Tur man har en sån multitalang till syster! Härlig trerätters med tillhörande alkoholhaltiga drycker. Saffransparafaiten får hon göra fler ggr tror jag.Glad Hoppas alla får några lugna dagar nu innan vardagseländet startar igen…

Maria-Kavat
0

God middag å god fortsättning 2008!

Hos oss ligger snön vit över marken och mer verkar det komma…kul! Känns som man levt i stallkläderna hela helgen å nyår. Men imon drar allvaret igång, jobbet, å den vanliga lunken tränger sig på (efter 16 dar ledigt Glad). Ska bege mig ner till stallet snart å ta itu med ridningen! Blir väl lite lullande i skogen…härligt!

Tittut
0

God fortsättning!

Här är det snart som det skall efter förmiddagens grejande. Det värsta är just nu att jag fått in skräp i mitt högra öga, som gör jätteont och rinner förutom att jag är enögd. Elände faktiskt. Annars blir det nog lugnt resten av dagen, innan morgondagens vardag tar vid.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Akerberg
0

God Fortsättning och god kväll!

Kom nyss hem från datorfritt land, så jag har lite att läsa igen här…

Uppe i stugan har det snöat hela dagen, så nu har vi ca 10-15 cm snö, visserligen sjöblöt, men ändå snö =D Här i stan finns ingen snö alls, skönt, för det är så knöligt att cykla i snön…

Har ridit Kreles idag, han var piggelin och vi har till och med hoppat ett litet skutt. Han har dessutom fixat sig en egen restaurang… Hans hage gränsar till högen med hösilagebollar… Han har helt enkelt gjort sig ett mathål över staketet. Smart kuse!