planer inför 2008
Vad har ni för planer med era connemaror 2008?

Ja,till att börja med så hoppas jag att alla hästar får vara friska och utvecklas positivt.Att fölningar och betäckningar går bra. Sedan stundar bruksprov,treårstester .premieringar och utställningar.

Jag och Moonis ska slå tävlingsbanorna med storm :P ( förhoppningsvis )

Hoppas precis som RC71 att hästarna får vara friska o må bra! Tigar ska väl ridas lite mer o förhoppningsvis gå kvaliten till hästen. Rida lite för ngn tränare då och då, hoppa lite på terrängbanan o hoppbanan. Dessutom ska vi så fort det blir vårundrlag ta upp körningen igen så mamma kan motionera honom lite mer i veckorna än bara som handhäst o på hundpromenader. Ska bli kul att se honom framför vagn hemma på vägarna
Så väntar oxå en helgenomgång när han är riden lite mer (vet ville gärna ha honom igång för bästa resultat) o ev ett tandläkarbesök till i vår beroende på hur han fäller tänderna. Lägger gärna in någon mer polishästträning om den tränaren blir frisk, var nyttigt förra gången!
Och såklart, sommarmys i havet 

Vad har du själv för planer för nästa år?

För min cascada Lane som blir 2 år, blir det en del miljöträning till våren, åka till ridhus o löshoppa så smått. Kanske ngn NH-clinic också. Ut och knalla i skog och mark ska vi göra mkt också. och träna på att ha sadel på ryggen. Min mamma (som är delägare) tycker att vi ska köra in henne, vi får se, känner mig en aning osäker vid körning.. Är era pållar inkörda?

Lutricha o Triumf ska väl tränas och förhoppningsvis komma ut på någon tävling i vår. Och sen är tanken att dom ska säljas. Cilla ska väl tömköras lite och få löshoppa lite.

I början av januari har chance fortfarande vintervila, sätterväl igång honom igen runt fjärde januari. Sen är det träningar som vanligt och fram i mars så blir det väl lite dressyrtävlingar igen å så. Sen beror allt på om han ska tillbaka till ägaren och gå läger eller inte.

Vår dam blir 3 år nästa år så hon ska få åka på premiering och eventuellt även treårstest om allt går bra. Blir det någon utställning inte allt för långt bort ska vi försök ta oss ditt också.
Sen ska vi fortsätta med inridningen och hittar vi någon passande vagn vore det roligt att köra in henne också.

Är din mamma oxå delägare i din pålle :) Här med!
Vi körde in Tiger vintern han blev 3. Helt kanon om man har en bra tränare. Man får väldigt mycket bra hanteringsträning och en stabil o säker häst. Eftersom man måste vara så noga med säkerheten vid körning så lär man både sig själv och hästen fungera bra ihop i alla situationer. Just att stå still och verkligen lyssna när det väl gäller känner jag att vi fick mycket gratis via körningen. Man kan inte ha en häst som trampar runt när man spänner för eller som slänger sig så fort den blir rädd.
Sedan är det ju jättebra omväxlande träning, spec för en ung häst som man inte vill sitta på 5 dagar i veckan. Vi planerar att köra Tiger regelbundet under vår o sommar för att få en bra grundkondition.
Min plan är att ta åtminstone en av mina ston till riksutställning i MELLANSVERIGE. Dessförinnan ska jag kampanja runt i Roslagen så att connemaraägarna härikring åker dit med sina pållar. Kommer också personligen att kontakta medelålders fd connemara-freakar att åka dit som åskådare. Då får de förhoppningsvis en "flashback" (tror jag det kallas?) av ljuva ungdomens dagar och köper sig en connemara igen. Det är ju det som också är så bra med connemaror, att man faktiskt inte behöver växa ur dem.

Bra plan AKW! 

Är det bestämt vart riksen ska hållas nästa år?

#12 Nej,det är inte helt klart,men någonstans i mellansverige är planen i alla fall.

the_connemara japp jag delar min lilla pålla med mamma :-) Är nog så att man aldrig blir för gammal för en connemaraponny! Håller med dig att det säkert ger jättemycket att köra in sin ponny, får väl kanske gå en kurs eller liknande för att bli lite säkrare!
Ambo och dottern startar upp tävlingssäsongen i Stockholmstrakten i slutet av mars. Vi börjar me Lätt C o Lätt B lokalt, sen regionalt samma klasser, målet me 2008 är debut Lätt A. Vi får se hur allt går. en o annan dressyrtävling blir d oxå, Lätt B:1. I sommar blire ridläger som förra sommarn, jättekul o de utvecklades av d.
Glömde, vi vill kolla in connemarariks el va d heter, om d går att tävla mot andra connemaror, vore kul!

känner igen smeknamnet så jag svarar inte.
~Jag tror på ödet~

#16 Det är klart att ni ska komma till riksen! Det brukar finnas något som passar alla där. Och vi andra tycker alltid att det är kul att träffa nya connemaror och connemarafolk. :-)