God förmiddag 2008-01-02
Ingen som har hälsat godmorgon än, fast klockan är mycket?
Jag får väl hälsa god förmiddag istället, med ett klokt citat från min nya dagbok.
"Det är bättre att foten slinter än tungan"
Ha en trevlig dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Ordinarie arbetsdag idag, ganska skönt. Har tillbringat lunchen på REA på stan i mina försök att förnya min garderob med ett ytterplagg. Är alla moderna damytterplagg sydda efter konceptet tvångströja alt kvinnofälla??? Man kan snart inte handla damkläder utan ledsagare som kan förlösa en när man fastnat i ovanstående plagg i provhytten… Nutidens damer verkar ha armar som utsvultna bläckfiskar. Har man som jag dessutom fleecetröja som arbetsdress är det helkört.
Hittade till slut ngt användbart. Stort som ett hus och halva priset. Blir nog bra.
# 1 Har du upptäckt detsamma som jag, med andra ord?
Jag var i höstas och skulle ekipera mig, och hamnade till slut på HM´s Big & Beautiful avdelning. Det enda ställer i hela butiken där det inte var rea eller "Ta 3 betala för 2". Jätteskoj..
Allt annat i normal storlek var lagom till min 50 kilos svägerska, storlek 36, trots att det stod 46 på lapparna. Inflation?

God eftermiddag! Själv undrar jag om dagens kläder passar någon. Jag kan inte hitta byxor som inte har en jättestor glipa i ryggen på mig. Hade det varit vid magen hade jag väl kunnat förstå behovet av extrautrymmet, men vid ryggen…??? Dagen har hittills ägnats åt matshopping, julklappsbyte och allmänt hemmafix. Nu blir det snart mat och sen ska jag iväg till stallet för KM i dressyr. Har inga större förhoppningar om framgång, men det är alltid kul att skämma ut sig.
Vi håller tummarna för att du slipper skämma ut dig!

#3 Det undrar jag också… Varför alla byxor glipar i ryggen alltså!
Jag har jobbat, varit hos optikern och kollat såret på hornhinnan (såg bra ut, läkte själv på 2 dagar) och nu kom jag från Snörpa. Har ridit ut i snön och sen ville Snörp inte gå hem för hon hade så skoj i skogen. Eftersom hennes matte redan mockat (var i stallet när jag kom) så städade jag lite istället medan jag väntade på att pållan skulle torka
Ska äta lite och sen fundera lite på en ny utmaning för er andra här… *fnular vidare*
# 5 Det låter spännande!!
mer utmaningar!
Gokväll! Har vart i stallet hela dagen. Hos min lilla Boss som jag hyr imorgon och i övermorgon också
:)
Värd på Choklad iFokus

#4 Tja, det blev i alla fall VM i kort framridning… Bara ett ekipage mellan mig och den som hade kusen före mig. Resultatet blev därefter också, men det räckte till en tredjeplats i alla fall, så jag får väl inte klaga.

#8 Grattis! Nästa gång får du ta ännu kortare framridning så vinner ni ^^