Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1005 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-01-03

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vaknade i morse med nysnö utanför fönstret, härligt! Och mer faller det hela tiden. Äntligen lite snö så det blir ljust omkring oss.

Ska snart sätta mig och äta frukost med tända ljus och en god bok innan arbetsdagen tar vid. Passgöra fram till 9, sedan brädgårdsjobb fram till 18.15.

Först dagens visdomsord:

"Det man gör gärna, gör man i regel bra"

Bifogar en bild där åtminstone den grå i bakgrunden är av rätt ras för detta forum!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Spader-EliN
0

God Morgon!

Lite väl tidigt för min smak men måste va i stallet innan hästarna släpps ut för ja ska rida i ridhuset nu på morgonen. Ska göra slutliga prövningen av sadeln.

MrsM
0

God morgon. Kallt med snålblåst o snöflingor i luften. Vad månde bliva idag? Släppte hästarna utanför stallet bara idag, in case of. Dom kan gå in i storboxen då, och särskilt Alice brukar ta sig en liten tupplur där då o då har jag sett. Känns bättre när man inte är hemma och kan släppa in dem om vädret urartar.

Ska fixa lite morgonkaffe och dra igång dagens arbete nu. Ha en bra dag.

M

RC71
0

Insnöad här! Förvånad har fått lov att boka om allt jobb till eftermiddagen i hopp om att Vägverket plogar tills dess.

För tillfället vräker snön ner och det blåser kraftigt. pållarna äter frukost inne idag.

monsterpony
0

Till och med vi har fått lite snö. Stora härliga flingor när jag vaknade, fast nu har det upphört. Ha en trevlig dag alla!

Akerberg
0

God förmiddag =)

Här var vitt i morse när jag gick upp, sen började det snöa och har gjort sedan dess. Härligt! Enda att klaga på är att det blir tungt och halt att cykla… gick bra idag iallafall, imorgon blir det nog värre!

Märks att man inte jobbat på ett bra tag, blåsor i händerna och både rygg- och magmusklerna strejkar, det känns att man gjort något nu i allafall!

MadickenII
0

Har på the eastcoust har vi det fint, lite blåst och halva decimetern nysnö. Kusarna blir helt yra i hatten och brallar runt med Sally i täten. Ny fin halm i lösdriften vankades det idag, alla åt och var glada. Ska försöka få Nordis skodd snart så vi kan ut och springa i snön, det brukar även gamla damer mäkta med.

Så snart lilla Sally åker till Norrland så ska hennes mamma också få följa med på ridtur, utan ryttare då förstås, och alldeles lös och fri.

RC71
0

Nyss hemkommen från ännu en arbetsdag i paradiset Ledsen Snö, blåst och KALLT! Det är sådana här dagar man funderar lite smått över sitt yrkesval..Fundersam

Maria-Kavat
0

God kväll! Här ligger det massor av snö på backen…vet vad det vankas i helgen maoGlad Har bara hunnit med mathandling, kaffepaus och promenad med hunden i full mundering,sen jag kom hem från jobbet. Snacka om kalla vindar här! Ska dra mig neråt stallet en sväng å ge dem kvällshö samt borsta lite…mys! Jobbar 6-18 imon så då lär man inte vara så pigg när man kommer hem….sov gott folket här inne!