Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: lek-och-tävling
Läst 982 ggr
finaponnyn
0

Läs och Gissa

Jag beskriver fem olika hingstar utan att nämna namnen och eran uppgift är att lista ut vilken hingst det är som jag beskriver. Tävlingen avgörs runt nyår. När svaren väl är skickade får ni inte ändra dom. Alla hingstarna är godkända för avel i Sverige. Vinnaren vinner äran. Varsegod och gissa :)

Hingst A ) Han har en mörk färg. Han är D-ponny. huvud, hals & bål är något som hans avkommor brukar få höga poeng för. Han har Irlänska connemaror i sin stamtavla. Han har över 50 reggade föl.

Hingst B ) Irlänska connemaror i sin stamtavla. Kraftig. Bra hoppblod i sin stam. Placerad i LA. har lämnat flera guldbelönade avkommor. Lämnat många avkommor med bra steg.

Hingst C ) Han är gammal. Både dansk och Irlänsk stamtavla. Han är D-ponny. Hans namn för tankarna till något annat än hästar. Han har lämnat avkommor med mycket bra steg.

Hingst D ) Han är ganska liten. Han har lämnat flera diplomston. Irlänska hingsten Bridge Boy IRE 124 finns med i hans stamtavla.

Hingst E ) D-ponny. Duktig hoppare. Fadern har tävlats i dressyr. Morfar tävlade fälttävlan med mycket goda resultat och mormor är Elit premierad.

Tittut
0

Oj, en titt nöt att tänka på. Det blir nog efter att skimmelhingstarna är avklarade, annars blir det mera virrvarr i kolan…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

AKWIK
0

Det verkar vara lite virrvarr i kolan redan?! Du klarar alltså inte en TITT nöt?

/en som inte tävlar alls men är himla nyfiken Skrattande

RC71
0

Nu har ju så gott som alla gossar Irländskt i stammen. Kanske du ska ange i vilket led? Bara en tanke…Flört

finaponnyn
0

Lite svårt ska det vara men ta hjälp av www.connemaraponny.org  . Om du kollar igenom allt noga kommer du att hitta vilka hingstar jag har beskrivit :) Det ska vara lite klurigt och kanske gissningar också.

Denna kommentar har tagits bort.
Appledale
0

Puttar upp lite och undrar när vi får reda på svaren och resultaten… =)

Akerberg
0

Är det för sent att deltaga?  Har inte hunnit vara med innan =S

MrsM
0

Sent omsider har tävlingsinstinkten vaknat så jag skickade ett förslag. Eller har tävlingen redan varit?

Hälsn M

AKWIK
0

Medlem finaponnyn verkar inte finnas kvar på forumet! Fundersam

RC71
0

#9 Vilken luring! Förvånad