Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 455 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-01-05

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i Uppland blåser det halv storm. Hästarna som får lös hösilage fick jaga sitt i morse.

Lugnt i huset, lilltjejen sover och den manliga delen av familjen har åkt och mekat moppar inför kvällen stundande mopedrally.

Dagens visdomsord:

Den som ruvar på hämd håller sina egna sår öppna"

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

colleen
0

God morgon!

Här blåse det också, men inte lika mycket som igår, det är fortfarande kallt.

Rätt lugn dag. Ska fortsätta med frisering nu på morgonen och sen försöka hinna rida alla tre.

~Jag tror på ödet~

Spader-EliN
0

Nyss ätit frukost. Ska till stallet snart Chance ska va med i en hopptävling, inte jag som rider dock.

Hoppas ni sitter å klurar på nöten så ni får lite 10p

Idag kl 18:00 stänger 10p tråden och en ny kommer upp med fler ledtrådar och då är hästarna värda 5p

AKWIK
0

God förmiddag! Åkte ut till stallet vid halvsju-tiden trots att det inte var mitt morgonpass. Men det är ju så mysigt! Kyss 

Mysigt är det däremot inte utomhus! Ledsen Minus två grader och rejäl vind. Den lilla snön som sedan några dagar täckt den hårda och knöggliga marken har blåst bort. Inte tal om att ta en tur i skogen idag, man riskerar ju att få träden över sig. Och på fälten och öppna marker blåser man väl bort. Nu har jag handlat och tänker sitta inne resten av dagen Generad.

monsterpony
0

God förmiddag alla! Här är det grått och kallt och ruggigt. Ska försöka jobba lite idag, kanske gå en promenad, men i övrigt hålla mig inomhus.

MrsM
0

Godmorgon.

Här blåser det småspik. Och hö. Hittade gårdagens frukosthö hängandes som skäggstumpar i buskarna. I hagen intill… Inte konstigt att "Mia" var som ett levande utropstecken när hon kom in i gårkväll, och lyckades tjata sig till en extra nattransonGlad . Har bytt hage idag som ligger bättre i vindriktningen.

Idag ska jag sätta mig vid connemaraskrivbordet och göra fler ägarbevis, tvätta i tvättstugan och försöka få fjutt på satellitmottagaren till tvn som f n inte svarar på tilltal när jag vill se skidåkningLedsen .

M

Bullemor
0

Go'middag!

Dagens väder får mig osökt att tänka på det där avsnittet av Emil i Lönneberga när Emil försökte frakta sjuke Alfred till doktorn i Mariannelund! kallt,blåsigt och allmänt otrevligt!  Den inplanerade turen till Norrköping fick ställas in med kort varsel pga väglaget så då blev dagen helt planlös, och tur är väl kanske det…

MrsM
0

Har lyckats hitta skidåkning på min tv och känner mej som ett tekniskt snille. Lite våld och en nypa list löser alla problemSkrattande.

Tittut
0

# 7 Det var inte illa.. Du kan väl nänstan stereojobba o hålla koll på skidorna från skrivbordet?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MrsM
0

#8 exakt.

RC71
0

Stämplade tydligen in i fel morgontrådGenerad Ja,ja.

Godkväll hur som helst!