Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1050 ggr
MrsM
0

Godmorgon 2008-01-06

Om det nu är en god morgon. Vaknade vid femdraget av ipren-och chiropraktorbrist och kände att det var bättre uppe. Skrev på och stämplade de 142 utskrivna ägarbevisen A- H samt adresserade o kuverterade. Nu är det morgonkaffe.

Hästarna får hö på sängen idag. Blåser o småregnar och iskallt så utsläppet får vänta lite. 

Någon som har något roligt att berätta?Glad 

Ha en bra dag.

MadickenII
0

Ja, inte är vädret bättre här på östkusten, blåser kuling och snöar. Gick upp sex i morse och satt i vagn bakom unghäst före sju. Vi hann köra tre stycken nyblivna treåringar (ett gäng) före klockan åtta. Sen bar det av hemåt, och utsläpp. Madicken ville inte, hon har ingen tåga. Det var alldeles för blåsigt för henne. 

Igår kväll hade vi fotvård, Sally var inne utan mamma och skötte sig utmärkt bra. Lilla russet var inte lika glad, särskilt inte då vi var tvugna att dra igång slipbandet och fila på hans dojor. Det tyckte han lät lite väl högt.

Idag ska jag städa på gården och sedan bara vila mig tills vårterminen drar igång i skolan.

Spader-EliN
0

Vaknade nyss ska till stallet vid 12 nån gång.. Ska väl käka frukost snart men tänke välja ut nåra bilder på packie att skicka till Mrs M först

ambo
0

Godmorgon alla connemaralovers

Här i Bromma snöstormar det o vi ska ut och kolla ambo i sin nya hage..ska själv rida 2 hästar i eftermiddag, nu med ponnytiderna (haft halvblod tidigare) så är jag mest inryckerska/medryttare på andras pållar. Kan rida Ambo lite lätt men är så rädd att sabba hanses rygg..fast kiropraktorn tkr att jag kan rida så, ja, lite då!

Ambo har nu lagt sig i rang under den stooora ledarhästen på ca 170..hehe, han gav inte upp direkt inte..upp på bakbenen och låtsas att han är lika stor..liten och kaxig!

Nu ska vi slutmäta och ni som kan det, måste jag då ha mätman + veterinär? Och utan broddar förstås..d är väl bara 1 mätman och inte 2?

colleen
0

God morgon!

I Habo snöar det just nu, men det är i alla fall bättre än det underkylda regnet som kom igår på em/kvällen. Ska ut i stallet nu och se till att hästarna får röra lite på sig.

~Jag tror på ödet~

RC71
0

Godmorgon! snöar och blåser här, inte skönt alls. Fölen verkar iaf inte bry sej speciellt. Dom har rally i hagen ser jag från köksfönstret. Mockat och fixat och tvättmaskinen går. Nu blir det kaffe!Glad

#3 ambo ! Är din ponny inom två centimeter från maxgränsen i sin kategori behöver du anlita två st. mätmän och en veterinär för slutmätning.

Tittut
0

God förmiddag!

Här snöar det också, ganska mysigt att se om man sitter inomhus…

Lite lagom seg idag. Kom hem från gårdagens mopperejs kl 01 i natt. Det skulle "bara" bli lite mörkerkörning på åkern med ett 20-tal veteranmoppegalningar, men blev en kul skiva i tält ute på åkern, med gasolvärmare, goda grillspett och glatt sällskap.

Och nej, jag är inte förkyld! Jag hade biljour, eftersom dotra skulle sova hos en kompis i går. Som jag misstänkte blev det till att hämta henne, men hon blev kvar hos lillebror och svägerskan i stället.

Undrar tro om man skall göra som Mrs M, lite ägarbyten? Men jag har bara ett 30-tal att göra. Det är de som kommit in sedan mitten av december. De andra är ivägskickade allt efter som.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

monsterpony
0

God förmiddag på er. Här är härligt ljust och vitt med nattens färska snö. Idag ska jag bara se på skidor och ta det lugnt för i morgon börjar jobbet igen.

Maria-Kavat
0

God middag!

ÄNTLIGEN har vi varit ute å tolkat efter våran buse till häst…i avsaknad av skidor fick det bli ett tefat. Vilket inte var det lättasteCool men i veckan blir det på med lånade miniskidor o ev pulka, bara snön får vara kvar!

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Kväll!

Idag har jag och Kreles haft med ett av grannbarnen + en kompis ute och tolkat. Alla hade jätteroligt ungefär 3/4 av vägen sen tröttnade alla utom jag så de fick gå hem (A)  Kreles tyckte de körde i diket liite för ofta och han är inget bra på att stå still och vänta (fram tills dess stod han snällt och väntade på dem men sen sa han neeeej, nu drar jag!) 

Igår red vi ut också, blåste massor men vi var i skogen så det var inte så farligt

Nu väntar jag med spänning på resultatet i kokosnöten (elin, var ääär du?!) Misstänker att det blir omhoppning mellan minst 2 med tanke på sista resultatet jag såg innan jag åkte =P

RC71
0

#9 Ja, elin var äääär du??

Många som väntar här….Ledsen

Spader-EliN
0

nu väntar ni allt :P

RC71
0

#11 Ja ,med tanke på att svaret nu är över 1,5 timme sent så…Glad

Akerberg
0

Nu är svaret på gång =)

Clancy
0

Redan Skrattande

Akerberg
0

Skyll inte på mig ;)

Spader-EliN
0

JAG VISSTE JU FAKTIST INTE ATT JAG SKULLE LÄGGA UT FACIT XD JA TÄNKTE INTE SÅ LÅNGT SOM ATT LINA INTE SKULLE VA INNE KL 6 :P

Akerberg
0

Det var ju bara du som kunde redovisa resultatet ;) Du har svaren ju ;) Nu vet alla iaf =)

ambo
0

Tack för svar om mätmännen (de är oftast kvinnor..) vi behöver bara 1 + vetis då..han var 142 som 6åring och är liite högre nu men aldrig 146 så då borde vi klara oss!

Denna kommentar har tagits bort.
Bullemor
0

Nu har väl ändå go'morgontråden spårat ur!

Passar på att säga Go'kväll istället. Har idag kastat ut Herr Gran efter att ha upptäckt att han både fällde och var inkontinent! Ruggig typ som inte alls var lika snygg naken som påklädd kan jag lova!  Har även i dagarna gått och skaffat mig en sån där blogg så jag kan föra dagbok över hundmagens tillväxt och andra vardagliga händelser.   Imorgon är det måndag igen och jag ska försöka mig på Mission Impossible, aka få en tid till husläkaren..

Nattinatt på er!

Tittut
0

# 27 Hoppas du har en bättre husläkare än jag. Jag hade tid där i fredags för mitt skräpiga öga, och betalade snällt 140:-, väntade en kvart medan hennes höghet Läkaren sprang fram och tillbaka i korridoren. När jag kom in sade hon direkt att det bara var att åka till St Eriks ögonklinik akut. Vad F-N hade jag där att göra?? Kunde de inte ha sagt det med en gång? Det hade besparat mig pengar och flera timmars väntande!

Då inföll mitt årliga raseriutbrott. Redan i januari, illavarslande!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~