Bilder på föl fr 2007
Nyfiken på hur era föl från 2007 ser ut i dagsläget och kanske en bild från när de föddes! En stamtavla kan väl vara intressant oxå. Hur tror ni att de utvecklas? Syskon? Förväntningar o förhoppningar?
Kan tänka mig att de flesta fölisar är klädda som teddybjörnar just nu 
Här är Sally alltså tre mån gammal, och på bete med bla storasyster Maggie May E Janus. Sally är såld till en familj i Kramfors, där hon ska bli tävlingshäst och gå i avel. Sally är en riktigt tuff liten dam med skinn på näsan. Liknar sin mamma på många sätt. Bestämd, lite divig och snygg. Ska ta lite bilder på henne innan hon försvinner upp till Norrland. Men det är ju mest päls just nu…

Mina två föl födda sommaren -07. Bilden från denna helg. Föl till vänster är Electra - e. Gräns Roeson u. Lindens Enya (Öxenholm Bobby - Ashfield Fancy) Till höger är Evita - e. Hagens Zephyr u. Lovöns Diamant (Spinway Corona - Hagens Milla). Längst till vänster är Diamant - som är "supernanny" för båda, då Enya är måttligt intresserad av barnuppfostran. Bild också från sommaren på Evita. Man undrar om det åter ska bli sommar igen - kan ha förståelse för vikingarna som tvivlade varje vinter.
Förväntningar så klart stora - efter att fått många hingstar på rad. Tre år sedan det var ett stoföl senast. Båda är enligt min (och även fölmönstrarens) uppfattning toppenföl. Helt olika temperament - den ena vän och avvaktande medan den andra är nyfiken och har väldigt mycket energi och egen vilja. Mina finaste föl hitintills - tycker jag.