Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1185 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-01-07

Ja, så var det ny vecka, skolorna börjar, och snön på väg bort. Det börjar bli halt som attans igen och småflickorna hade en halkig väg till hagen i morse.

Idag hoppas jag på besök av RC 71 som skall inspektera hålväggar på mina senaste nyförvärv. Innan dess pappersarbete och försök att ruska liv i sonen, bnlir nog kul…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Covergirl
0

Och jag är mest trött. Jag måste börja lägga mig i tid nu!

Idag vankas det hemresa till Kalmar. Jobba ikväll så lär vara lagom pigg därefter Flört

colleen
0

God morgon!

Ska ut i stallet och göra iordning allt där och sen börjar jag joba vid 14. Här ligger snön fortfarande kvar, men det ser ut som det är plusgrader utomhus, har inte tittat än.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

God Morgon!

Snabbjobbat idag, tar resten imorgon, inte alls på humör idag =S  Ska till Snörpa sen, fast jag känner inte för det heller igentligen! Såndär motig dag idag med trist väder.  Pumpade däcken på cykeln och skruvade dit fästena för lysena nyss, det är ju fortfrande mörkt när jag cyklar iväg på morgonen. Inget lyse då är inget vidare =S

monsterpony
0

Grått och dystert, bortsmält snö, sömnig efter på tok för lite sömn i natt och första dagen på jobbet efter jullovet. Kan det bli bättre…

Akerberg
0

#4 Låter ungefär som här, usch och fy

monsterpony
0

#5 Det kan i alla fall bara bli bättre… :-)

Maria-Kavat
0

God middag!

Nu har jag avverkat stallet, mockning och lunchning hela veckan. Börjar bli mildare här, men är mkt snö kvar på backen. Hoppas det får ligga kvar ett bra tag till. Nu vankas det mat å sedan efm/kvällspass på jobbet. Ha en fortsatt bra dag alla här inne!

AKWIK
0

Gomiddag! Nu måste jag nog ta RC71 på orden och prenumerera på broddar! Var på G****gården nyss och de har fortfarande inte fått in isbrodd. Hörde av en annan i stallet att de var slut för några veckor sedan och att inte heller hovis hade fått tag i några (han köpte från Solvalla innan de lade ner). Nu kommer han i morgon och de som sitter på nu är så slitna att de behöver bytas. Nog trodde jag att leveranstiden var kortare än så. Nej nu kom jag på det…Penga mun De gör så där för att man ska handla oftare, och därmed mer. Kommer varje gång därifrån med en grimma eller liknande. Idag blev det ett rött grimskaft till den röda grimman jag köpte där förra veckan!  Så RC71, kan du skicka 16, jag menar 20, broddar med bud direkt! Helst sådana där Elit; vill ju gärna ha don efter person Flört. Inte heller har de Havrepuffar eller Cornflakes på 25-kilossäck! Just nu äter min tonårsson mer spannmål än hästarna gör tillsammans Skrattande.

Förresten, är det någon som vet om änder kan äta kokt ris? Ja, att de kan de såg jag ju tidigare idag, men tål dom det? Jag har så söta änder strax utanför mitt hus. Jag behöver inga husdjur. Jag brukar mata dem med bröd och makaroner (upptärnat i lagom stora bitar och tillräckligt mycket för att det ska räcka till alla) och det vet jag ju går bra. Nu ska jag flytta i slutet på januari och har en säck ris som jag behöver bli av med. Nåja, det visar väl sig i morgon om de tålde det eller ej. Generad  (Fullblodsgaloppörerna i Thailand äter i alla fall ris i st f havre)

MadickenII
0

Jag, och min hovslagade vännina köper dojor, broddar och allt annat mellan mark och hov i en butik åt Vallentuna-hållet. Sedan Hådéns slog igen så finns bara detta ställe och det värdelösa Granngården som aldrig har skor el brodd åt min stora häst, plus att de aldrig har rätt märke.

Man åker mot Brottby och svänger av mot Vallentuna/ U-väsby hållet. Några kilometer in och sedan ligger det precis vid vägen på höger sida. Kan inte komma på vad stället heter just nu, men ska kolla upp det.

AKWIK
0

#9 Tack det vore bussigt!

RC71
0

# 9 BeWe horsepro..

Handlar allt där också!Glad

RC71
0

#8 Kan skicka i morgon, då har du på onsdag.Glad

RC71
0

God kväll alla!

Dagen har flutit på. Varit hos tittut och grävt i russhovar och ätit god lunch Skrattande. På menyn i kväll står fetaostfyllda lammfärsbiffar med timjan och vitlök,sås o potatis Räcka ut tungan

AKWIK
0

#13 Jag tror det skulle vara värt att åka till dig ikväll och hämta broddarna. Vilken tid äter vi?Skrattande

RC71
0

#14 Tja,om 30 min. Helgens disk fyller diskbänken , så du är välkommen…Skrattande

AKWIK
0

#15 Tack, men då hinner jag nog inte. Det brukar ju ta lite tid för mig att åka till dig, med all sightseeing i Örsundsbros villakvarter mm. Skrattande  Jag har absolut inget emot att diska! Mkt hellre det än att laga mat! Men nu måste jag ner och laga mat till mig, sonen och hans flickvän. Det blir köttbullar och makaroner. See you later!

RC71
0

#16  Du kan ju ta det som en weekend ngn gång. Du borde hinna hit och hem om du har fre-sön på dejFlört

Då kan jag förbereda ett långkok i fall du kör vilse igenCool

RC71
0

#8 Nå, ska jag posta lite brodd?Glad

Bullemor
0

… min Eldorado-pyttipanna gick ju inte av för hackor den heller..Ledsen

AKWIK
0

#18 Nej det behöver du inte. Tack! Jag ska in till sthlm på onsd och kan då svänga förbi den där affären och köpa ett lager. Tack i alla fall! Hur kan du laga mat och skriva här samtidigt? Jag måste ner i köket mesamma nu.

Akerberg
0

#20 Det beror ju på var man har datorn (I)  Min står på andra våningen så långt ifrån köket det går… Har brännt både det ena och det andra genom att fastna här Generad

MadickenII
0

Så heter det ja, jättebra ställe som har alla de udda prylar man behöver. Exempelvis skor till Nordisar, och annat smått och gott

RC71
0

#18 Inga problem alls! När jag jobbade på restaurang gjorde jag räkmackor, beställde varor på telefon,skötte kassan och fyllde på sallad samtidigtGlad Inte konstigt man känner sej splittrad ibland…Fundersam Nejdå,men som du vet har jag datorn mellan spisen och tvn-mkt (o)praktiskt! Skrattande

AKWIK
0

I'm back från tonårsutfodringen! Blev plättar. Glömde bort att änderna fick makaronerna för att blanda ut riset.Generad

MrsM
0

#23 Hej på er. Regnig o blåsig dag och som vanligt lite blandad kompott på jobbet.

RC71s dator är mkt strategiskt placerad mellan köket o tvn. Som gäst kan du surfa lite och hålla koll på webben och på hur värdinnan sköter matlagningen. Samt har full koll när jordnötterna och ölen kommer fram och kan samtidigt titta på tv. Rekommenderar den placeringen. Har själv ngt liknande, men här har man sämre uppsikt på kylskåpet.Glad.

AKW: Tveksamt med svällande fodermedel till fåglar va? Kokt ris i så fall kanske? Nån fågelexpert härinne? (Själv blev jag med näppe godkänd på hönspatologi, men mot löfte om att jag aldrig skulle ägna mej åt fåglar släppte tentatorn igenom mej. Har hållit vad jag lovade sedan dessSkrattande).

Ha en trevlig kväll. Nån ny monstertävling på gång? Vi har ju fått sova ordentligt en natt nu, eller hur Clancy?

AKWIK
0

#25 Självklart kokt!  Jag lägger nog ner mer omsorg och energi på matlagning till djuren än till oss själva Generad. En dag upptäckte jag att mjölet i skafferiet höll på att bli gammalt. Bakade då bröd till änderna, typ scones. Tog hela dagen, blev jättetrött, så till middag fick jag åka och köpa hamburgare på McDonald's GeneradGeneradGenerad

RC71
0

#26SkrattandeSkrattandeSkrattande tja,vad säger man….FundersamSkrattande

Bullemor
0

# hur var lammfärsbiffarna?Ledsen

RC71
0

#28 Utsökta faktiskt!Glad

Tittut
0

# 13 Kan meddela att den russmadamen som blev grävd i hovarna vägrade att komma in i kväll! Hon var hur sur som helst, och tog sin son och sin fosterson med sig och drog till skogs. Antar att de inte kommer fram förrän i natt… Lättstött typ, den där. Hon skulle vara enbart tacksam, för det är jag!!

MrsM
0

#30 Förstår damen precis. Tänk dej själv. Ha en hjärna som en valnöt och så nån som borrar upp fotsulorna på en… Skulle nog ha svårt att få ihop det i det läget.

Bullemor
0

#31 hahahha! Hjärna som en valnöt?! är det rasspecifikt för Russen?Fot i munnnen

RC71
0

#32 Bullemor-hästar har mkt små hjärnor Flört

AKWIK
0

Nu tycker jag att ni dämpar stämningen för mycket Ledsen. Jag tror inte de har obducerat någon connemarahjärna i så fall! Antagligen ingen från russ heller.Flört

RC71
0

#34 Så sant! Tror bara bullemor retas lite..Flört

AKWIK
0

#30 Har hon en "riktig" fosterson, eller är hon bara "dagmamma"?

Tittut
0

# 36 Hon är bara dagmamma. Den riktiga mamman var sugen på sin kvällsmacka, så hon gick in och sov. Men jag kan lova att hon var glad att se honom nu på morgonen. Mycket mjölk som lagrats under natten….

RC71
0

Ser att jag missat och "stämpla in" i dag Förvånad Nåväl ,även denna dag har rusat iväg. 36 hovar har fått vård och jag är trött!

Nu ska jag ut och natta pållar.