Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 442 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-01-08

Hej på er alla!

Mörkt och dystert ute. Tur att det finns stearinljus och gott te att mysa med inne så här på morgonen.

Min sura russmärr och fölen, som vägrade komma in igår efter att RC 71 varit här och förvandlat hennes så runda och vackra hovar till näbbstövlar, stod snällt vid grinden i morse. Fölungen som var utan mamma i natt, var hemskt glad att se henne, kan jag säga.

(För den som undrar var det det att hon skar ur hennes hålväggar, inget annat!)

Idag väntar passarbete och biobesök.

Ni beöver lite kloka visdomsord även på detta forum:

"Det bästa med framtiden är att den kommer en dag i sänder"

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

monsterpony
0

Mörkt här med. Det blir nog inte dag idag. För min del är det jobb, jobb och jobb som gäller, men fredagens ridlektion är i alla fall bokad. :-)

colleen
0

God morgon!

Här är det ljust ute nu och snön töar sakta bort. kom för sent till jobbet igår, för en lastbil hade vält och blockerade körfälten så det var bara snällt att vända och köra en annan väg. Nu ska jag ut och rida en sväng och sen fixa stallet innan det är jobbet som gäller.

Ha en fin dag allesammans!

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

#2 Var det någon gång runt 1-2 tiden? (har ingen klocka..)  Det kom en ambulans i full fart med sirener och blåljus farande utanför stallet precis när jag svängt in på avtagsvägen med Snörpa. Tur att vi hann svänga! Annars hade de nog fått sopa upp mig istället =S

Idag var det lika segt som igår på morgonen. Jobbat fram till 12 idag, massor att göra, sen orkade jag inte mer (för er som inte vet så städar jag, trappor och lägenheter, det är jobbigt!) Nu ska jag skriva den utlovade artikeln om utställning

Emelie-G
0

Första dagen på vårterminen, och redan läxor.. Det ska bli så härligt att börja gymnasiet sedan, och komma bort från min skola!

I eftermiddag ska jag och medryttarponnyn (connemara) träna för ägarens tränares tränare, som vanligtvis tränar grand prix ekipage. Det ska bli grymt kul, men jag är sjukt nervös!

Walencia
0

Dagen började bra,men sen så har det bara strulat på jobbet.Dessa datorer har ett eget liv ibland,och idag så bara bråkar den.Jag ger upp.

Bättre o surfa runt lite,letar som bäst efter en Rex katt.

Ha en bra dag

Spader-EliN
0

Dag två i skolan avklarad bara två riktiga lektioner och en sista kurs lektion och en inställd idrott. Skönt då hinner ja till stallet idag.

Gårdagen var både rolig och tråkigt. Började med att ja hade en Företagsekonomilektion och efter det var det hål så då åkte jag och mamma å lämnade sadeln på omstoppning. hem å äta lunch och tillbaka till skolan för 1,5 h engelska.

Tillbaka och hemta sadeln åka å handla och hem för att få reda på att min ridlärare ringt. mamma ringde upp och fick reda på att chance va sjuk… 40,9 graders feber men han va inte hostig och inte snorig.. Så ingen ridning.. Ska dit snart igen.. hoppas han är bättre :(

AKWIK
0

Gomiddag! Börjar med att meddela att änderna mår bra. Inte heller färre av dem.Glad Tyckte nästan att de såg ovanligt välmående ut…Flört 

#0 Fosterfölisen kanske trodde att även hans mamma kunde hämta honom när han inte längre ville tillbringa natten med kompisen Skrattande

Hovis var ute i morse och nu ska jag köpa broddar i Brottby åt honom också. Bye, bye G****gården!

Kolla, jag lyckades skriva en mening utan att avsluta med en gul gubbe. Har nästan blivit lika van att göra det som att sätta punkt.

RC71
0

Hjälp! Nu stämplade jag in i gårdagens tråd igen, jaja..Cool

MadickenII
0

Ja här avlöpte dagen utan några större åthävor. Gick upp i ottan, väderstatus regn och gråkallt. Väckte, samt puttade upp Madicken som beställt väckning klockan 8, och inte 5:30. Alla djur låg faktiskt och sov, utom baggen Oscar som höll vakt utanför fårhuset. Sedan bar det av till Norrtälje, och avklarades en del shopping och annat livsnödvändigt.

På eftermiddagen satt jag åter bakom en russrumpa, tillhörade min nya älskling Grotte. Hur kan man vara så snäll och lugn när man bara är tre år gammal? Efter körning blev det sedvanlig traktormeckning och sedan hann jag med att hälsa lite på Maggie. Varför fungerar aldrig fordon av olika de slag när man behöver dem?

På fredag bär det av till Jönköping och avelskurs, hoppas på mycket info om ston med konstiga brunster, eftersom jag har en sådan kortbrunstare hemma. Vi ses där, Tittut!

RC71
0

#9 Inget konstigt med Madicken alls! Hon behöver bara en hingsthållare med intensivövervakning samt en hingst som ständigt står till hennes förfogande…Flört

AKWIK
0

#9 Kan du lära ngn av dina körhästar att ta fram ensilaget, på nått vis Fundersam

Madicken kanske vill ha en äkta man? Behövs det inte en till godkänd hingst här ute på mellansveriges östkust? Gärna skimmel och utan släktskap med Tulira Highball och Blue Chief…

Jag undrar hur det är med Spader-Elins häst? Han var ju ganska sjuk igår och hon har inte synts till här ikväll va? Jag brukar titta in på STC:s smittinfo ibland och de senaste dagarna har det duggat tätt med rapporter om influensa och kvarka. Hua!

MrsM
0

#5 Rexkatt??? Finns en särskild fokussajt för dom (Cornish Rex). Men du har tur, vad jag vet finns ett par riktiga experter på Rexkatter härinneSkrattandeSkrattande…

Hoho?

RC71
0

#12 Den rasen är alldeles för stor och otymplig för mej, men det är ju trevligt att dom är "pratiga"Flört

Akerberg
0

#11 Chance hade ca 41 grader på morgonen, sen ca 40 när Elin var där. Vet var ute och tog provet på bakterier och virus.  Sen har jag inte hört något mer.

AKWIK
0

#11 Tillägg till mitt eget inlägg om hingst: Absolut inget ont om Tulira Highball och Blue Chief, men det är ju dessa hingstar alla är släkt med, inklusive min egen. Det känns som om min Hagens Dimona är nära släkt med så många skimmelhingstar utan gulanlag, dvs sån som jag vill betäcka henne med. I somras fick jag "nöja mig" (finns det ingen gul gubbe för ironi?) med Packie.Flört

MrsM
0

#13 Stora?  Vad väger dom?

ambo
0

vi har kvarka i grannstallet  här på Lovö, Drottningholm. Men vi förseglade vårt stall med plakat på alla dörrar och nobben med besök av ridlärareel andra  som haft kontakt med d stallet. Så, hittills inga sjuka! Och då är det den svåra kvarkan som grasserar..står om d på smittskyddsinfo Ridsportförbundet.

skodde vår Ambo idag me snowgrips o allt så nu ska d galoppas därute utan styltor! Vår ponny har blivit en liten ängel att sko, han var jättenervös o råddig när vi köpte honom. Verkade blivit illa hanterad tidigare av hovisar (nån sa att de är väldans hårda på Irland?)..sen har vi kiropraktat honom o han hade en låsning i kórsrygg och ända ut i svansen! Vilken vi  nu mjukat upp me svansböjande och strechande av bakben. Kan ju va d som givit resultat. Man blir så nöjd när saker går ått rätt håll.

Vi prata om mätmän tidigare och nu har jag bokat till nästa fredag, man måste ha 2 + vetis och ej bara en som ngn skrev förut. Även om det är mer än 2 cm till maxhöjd. Ska bli spännande att se va det blir! Därefter ska vi söka ponnylicens inför tävlingssäsongen.

Mrs M det är ju jag som är ägare fortfarande..Skrattande

Tänk att han var gulbrun som föl! Ack den som hade foton av honom som föl..

RC71
0

#11 Tja, det blir nog lättare för dej nästa år…Flört

AKWIK
0

#18 Fattar inte riktigt…Fundersam Dimona ska inte betäckas om nu. Dels blir det för sent och sedan kan jag ju inte ha fler hästar än jag klarar av att hålla. Men om du menar Windy så är det inga problem med nära släktskap ju. Var beredd! Vi står i startgroparna Skrattande

RC71
0

#19 Jo,precis Flört

Tittut
0

# 9 Det skall bli kul och intressant med avelskurs! Otroligt vilken uppslutning. Glöm inte kamma luggen, för jag har kameran med mig! Flört

Mycket russfolk och mycket connemarafolk, kul!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MadickenII
0

Nädå, när hon väl behagar brunsta så är det ju med besked, men innan…Stor eloge till RC71 som fick hålla på halva sommaren med mitt åbäke till häst, och en eloge till Packie som inte ruttnade totalt på den bitska bruden! Vi återkommer, var så säker