Nyfiken på...
Satte mig vid datorn ett tag för att glömma det usla vädret. Eftersom alla här verkar vara glada för statestik, så var i landet finns ni? Vem bor sydligast/nordligast i detta avlånga land?
Finns själv ganska långt söder ut, bor utanför Laholm i södra Halland.
Finns någon av er i närheten. Kanske till och med någon som vill ha ridsällskap, vi är några vuxna ryttare med connemaror som träffas då och då för en ridtur tillsammans, fler som vill hänga på?

Bor i Jönköping

Det var ju mer åt mitten till….

Inte igentligen ;) Med tanke på att Sundsvall ligger på mitten och dit är det ju huuur många mil som helst ;)
Frågade du inte efter vart folk bodde?

Det var väl så…. undrar bara om det finns några connemaraägare i norra sverige, men dom kanske tittar in här i kväll, vem vet…

Grillby! 1,6 mil fr. Enköping, 7 mil från Stockholm,4 mil fr. Uppsala, 4,5 mil fr. Västerås, 2 mil fr. Bålsta och ca 55 mil från Laholm! 

#5 Du har bra koll! har alltid funderat på var Grillby ligger, men glömt att ta reda på

#6 Nu är det bara för dej att ta en karta och börja dra streck!
Alla vägar bär till Grillby…
Bromma Stockholm hästen ute på Drottningholm
Bor två mil söder om Nässjö på en mindre ort som heter Bodafors, Småländska höglandet! Kusarna står kanppt 2 km ifrån där vi bor!
I Mölnlycke utanför Gbg

I Grillby, som ligger ….se #5

I Kalmar som ligger i, ptja, ööh, Kalmar 
Mina föräldrar och en av pållarna bor dock i Finspång. Det ligger ett par mil utanför Norrköping.
De ända kusarna här omkring är grannens halvblod…. Vill jag titta på connemara får jag gå in på nätet…
Jag bor i Osby, norra Skåne.
Världsmetropolen Odensala, mellan Märsta och Knivsta, dvs mellan Uppsala och Stockholm. 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Jag bor i Sundsvall!
vi bor i lilla samhället tungelsta, som ligger precis mellan stockholm och nynäshamn. det finns väldigt få maror här, tyvärr.
eller som jag sa till en träningskompis häromdagen, jag är nog lite udda, 50 fyllda och rider connemaror, du är väldigt udda annki, var hennes svar. hade önskat att det funnits fler av samma sort häromkring.
hej svejs
I Roslagens huvudstad Norrtälje, 7 mil nordöst om Stockholm, 7 mil öster om Uppsala, 17 mil söder om Gävle.
Bor i Haninge :)
det kommer ju att bli några träffar här och där i landet, är vi några runt huvudstaden som är intresserade att träffas eller, hej från annki
Jag tänkte åka upp till Walfridssons i Gävle på träffen där 16 februari. Fler som ska dit?

#23 Planer finns för en träff även i våran del av Sverige. 
#24 I connemarasammanhang ligger nog Gävle i samma del av landet som jag bor i
men jag kommer på alla träffar jag kan förstås. Ju närmare desto bättre.
Rödön, 2,5 mil utanför Östersund eller 8 mil öster om Åre
Såg att vi har finska vänner här i forumet. Är det någon som vet om det finns connemaror på Åland? Det ligger ju ligger ju lika mkt i min del av landet som Gävle gör. 

#27 Det har funnits connemaror på Stall Aftonsol på Åland förut iallafall. Hittade till deras hemsida för en massa årsedan. Vet inte om den är i funktion ännu

#13 - då bor vi ju nära varandra ju! Jag bor i Ballingslöv en månad till, sedan flyttar jag och sambon till Vinslöv… 
Var det förresten du som hade Cornelia II? Jag såg henne på Riks i Örebro för några år sedan, och hon fastnade i minnet, tyckte hon var väldigt vacker!!
#29 Japp, det gör vi ! Brukar då och då åka till Hässleholm för shopping.
Ja, jag ägde Cornelia II från ca 1 års ålder tills hon var 8 år.
Har sett bilder på den nya gården, jättefin ! Det var i feb ni skulle flytta va ? Besökte Bukefalos då och då tidigare 

Befinner mig i ´hjärtat´av Roslagen. Mitt mellan Norrtälje & Åkersberga. ca. 5,5 mil till Stockholm, 6 mil till Arlanda & 7 mil till Uppsala.
#27 Vet att Erin´s sista föl Kåsta Evita såldes till en tjej på Åland.
Kontakterna mellan Rospiggarna & Ålänningarna är ( & har alltid varit ) väldigt intensiva, med tanke på det geografiska läget, & inte minst språket. Det märker man inte minst när man skall in & handla i vår Roslagshuvudstad på helgerna. Numera nästan lika mycket Ålännigar som Stockholmare. Men de är varmt välkommna
Sen vet jag flera i närheten som åker med sina travhästar till Åland & startar dem där.

Se #20 

#30 Vad roligt att här är någon bor så nära! 
Bugar och bockar! Ja, den 15:e, bara en månad till nu… har lite fjärilar i magen…
Där ser man! Var det du som visade henne i Örebro då? Vart bor hon nu då?
Har du inga connemaror nu då?
Luleå bor jag nu.. utflyttad från Norrtälje

Jag bor i Habo (egentligen utanför), det ligger ca 2,5 mil från Jönköping.
~Jag tror på ödet~
Jag bor i Gävle och hoppas att det är fler som kommer på connemaraträff här i februari. Vi vill dock byta datum till den 23 februari och hoppas att det inte blir problem för någon att byta till den dagen.
#36 Den 23:e feb. går bra för mig. Jag anmäler mig härmed!
Jättekul, men jag har inte listat ut vem du är, så jag hoppas att du också väljer att annat sätt att anmäla dig på…
#38 Jag ger dig lite tid till att fundera. Du har väl inte hunnit läsa igenom alla trådar än? Jag bearbetar två pers till att följa med så vi kanske kommer 3 st.
Sista anmälningsdag?

#36 Jag ska också se om jag kan komma. Ska försöka lura med mej Tittut också, men det vet hon inte ännu 
Vad roligt! Jag har lite dålig koll på hur många connemaramänniskor det finns i närheten och ännu svårare är det att gissa hur långt dessa kan tänka sig åka.

Linköping ^^
Oj!
OK AKW, du är anmäld. Kom gärna med fler, men det vore väl bra om du anmäler senast söndag före, så vet jag hur många jag ska göra mackor till.