Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: off-topic
Läst 428 ggr
colleen
0

God Morgon 2008-01-13

Är det ingen annan som vaknat än får väl jag hålla i god morgon tråden idag!

Här skiner solen och det blir ut och fotografera lite i hagarna idag, måste varit evigheter sen solen sist tittade fram. Hoppas alla andra har lika fint väder som vi!

~Jag tror på ödet~

Spader-EliN
0

Solen skiner här också som i fredags :) vet inte vad jag ska göra idag..

Bullemor
0

Go'förmiddag!

Sov länge idag, men jag antar att det behövdes. Här skiner solen också! Härligt!

Idag ska resterande av julen städas bort, och sen ska det städas i största allmänhet eftersom dottern fyller 8 imorgon. Barnen vill baka, men det får nog lov att bli före städningen med tanke på hur köket såg ut sist de varit igång.

monsterpony
0

God förmiddag! Även här blir det bortstädning av julpynten och en långpromenad i det fina vädret står också på agendan.

Smile-and-be-Happy
0

Jodå vaken har jag varit länge. Klar i stallet nu - där jag bl.a mätt "fölen" (se annan tråd). Jag städade i går - så i dag kan jag vara ute och njuta av solen så mycket som möjligtSkrattande

Tittut
0

Här solar det också, jätteskönt!

Blev faktiskt lite sugen på att ut och tömköra unghästen, och det var länge sedan jag fick ett sådant infall.

Julgransplundring på g med barnen idag. Det är borta i bygdegården, så det är lite familjeliv på schemat.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

walsan
0

Det känns skönt med blå himmel även om vi inte har snö. Men bättre med lite fruset ändå än leran. Svårt bara att få unghästarna utan skor att röra sig när det är så halt. Vi tar med tre-åringarna till ridhus ikväll och planerar att för första gången sitta ordentligt på valacken Wal's Fender e. Grange Flynn Sparrow u Hagens Cilla. Hingstbrorsan Wal's Ferros u. Valborg är född senare på året och får vänta lite med ryttare. Han får väl longeras eller löshoppas. Dottern bestämmer. Men mätning ska det bli. Den tråden känns intressant!

MadickenII
0

Idag har solen lyst för fullt även här, med en hel del blåst på köpet. Hjälpte vänninan att köra fyra russingar imorse eftersom  jag hade hästvakt där hemma. Fick sedan skynda hem och lasta av hö och halm. Nu är ladan smockfull med hästkäk och bomaterial. Är lite trött efter 80 mil i bil denna helg, men avelskursen i Jönköping var mycket bra och lärorik. Egentligen borde man ha ridit en sväng i det fina vädret, men jag är ju lite lat och hästen med så vi skippade det. Men imorgon kanske!

RC71
0

#7 Nå, Madicken. Fick du några svar på dina frågor angående ditt stos  brunster? Glad

MadickenII
0

Ja, att det är normalt att vara lite som man vill. Tydligen inget konstigt, bara jäkligt arbetssamt! Tror dock att den kalla, regniga våren försatte henne i någon underlig vinterfas, och att det var därför hon inte kom igång normalt plus att gulkroppen ställde till det. Eller så vill hon inte ha flera barn, hon kanske tycker det är nog med två. Janus kanske kan komma hem och få lite liv i henne, han lyckades ju så bra för tre år sedan!

RC71
0

#9 Hon var ju absolut inte ensam om att krångla med brunsterna under sommaren . Det var lite småkrångligt mest hela tiden och sista stoet åkte härifrån i september.

Janus kommer så småningom. Be henne hålla ut!Skrattande

MadickenII
0

Jag ska upplysa Madicken om detta! Vet tyvärr inte om det gör någon nytta, Madicken har gått med i en manshatargrupp. Kanske man kan tejpa upp några bilder på snygga hingstar i hennes box? Som en slags terapi månne?

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Kväll!

Idag har jag provat nya objektivet på Kreles kompisar (och lite på Kreles själv igår). Jättenöjd med det än så länge =D   Redde ut svansen på Nora och borstade Karlsson och Chickadee på en sida var. Sen släppte vi dem en och en på ridbanan och fotade =)  Nora på bilden

Kreles hade en lös sko, upptäckte att tre av sömmarna gått av och att den fjärde saknades på insidan =O   Husse fick rycka in och ta bort skon och pilla ut de trasiga sömmarna och sen spika fast sko + sula igen, sömmarna som fanns hemma var så korta så det inte ens gick att kapa dem innan nitning =S (Han har stora hovar.,,)  Sen när det var klart red jag ut en sväng, inte så långt för det hade redan börjat skymma

walsan
0

…och hos oss har tre-åriga valacken haft ryttare för första gången. Det gick bra.

Godnatt!

RC70
0

#11 jag tycker det låter som en UTMÄRKT idé ! Grafit går o tända på BRUNA hästar, oavsett kön då alltså ;) de sa även personalen på flyinge, d gick himla lätt när lockstoet var brun :)