Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 453 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-01-15

Hepp! Dags att carpa lite diem igen!

Hemjobb idag, sedan har jag tänkt att följa med sonen och titta på när han har crossträning. Bara fys iofs, men det kan vara kul det också.

Dagens visdomsord är ett klockrent sådant, taget direkt ur verkligheten:

"Banktillgodohavanden är som tandkräm, lätt att ta ut men svår att stoppa tillbaka"

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Appledale
0

Godmorgon!

Är på kontoret igen.. I kväll ska jag hem och laga mat och tvätta, sen ska jag ut till hästarna och kanske rida en sväng.

Igår var det träning, så man har ju lite träningsvärk..

monsterpony
0

God morgon!

Lyckades masa mig ut på en joggingrunda i morse och det kändes förvånansvärt bra. Idag är det mulet igen, men jag ska ändå vara på jobbet hela dagen, så det gör väl mindre.

Akerberg
0

God förmiddag!  Ska sätta mig och leta fram lite bilder som Kreles ägare frågade efter i helgen, fick en lista med lite kryptiska förklaringar så jag får se hur det går *S*

Det är genommulet och duggregnar här idag, triiist! hade tänkt åka till stadsparken och fota getterna och testa nya objektivet men jag tror jag struntar i det

Carduus
0

Hemma från jobbet i dag, haft seglivad Migrän sedan i går morse + förkyld. Huvudet känns OK nu så det blir till att bekämpa förkylningen. Hoppas kunna jobba i morgon. Behöver jobba in lite flex, bokat tandläkartid till hästarna om ett par veckor så det blir till att ta en hel dag ledigt då.

Får se om det blir en sväng till stallet i kväll, beror på hur jag mår. Har det ju så lyxigt att jag inte behöver åka dit om jag inte vill…

Måste bara få visa en bild på min Irländska c-ponny trots okänd stam tillsammans med hans lilla ryttarinna från en LA härom helgen. Tycker de är så fina och han kan ju vara Connemara eller åtminstonde vara delvis.

Carduus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilden, inlägget skickade sig självt….

monsterpony
0

Hoppar den sådär kan den väl få vara heders-connemara! :-)

MadickenII
0

Här är det mulet och blåsigt, men inget regn i varje fall.

Igår var jag ute på årets första ridtur, på Nordismadame med russpojke i snöre bakom. Det var som vanligt, snigelfart, ett antal försök att vända och gå hem, mycket ätande i dikesrenen. Eftersom jag är en reinkarnerad indian så rider jag barbacka och med sidepull. Fungerar ypperligt tills hästen vill käka gräs, då kan man slita sig blå utan att få upp huvudet. Jag kör då med vrålmetoden, vilket fungerar på Nordismadamer. Man skriker och väsnas tills hon lyfter på huvudet och undrar vad som står på, då tar man ett fast tag i tyglarna och klämmer benen i magen på henne. Någa sekunders betänketid och sedan är man igång igen. Fantastisk häst! Jag har många gånger funderat på om det är möjligt att gå långsammare än vad hon gör, ibland känns det faktiskt som vi tar ett steg fram, men två tillbaka.

I skogen lyckades de älskade djuren gå på varsin sida om ett träd, vilket ju resulterade i att min arm blev 2 meter lång. Sen fick russinet gå lös istället. På det hela taget en helt okej runda! Nu måste jag vila i några dagar innan jag orkar mig på en ny sväng.

Carduus
0

#6  Tack, det tycker jag  också Glad

AKWIK
0

Hej! Håller på och tvättar nu.

#7 Tips när följehästen hamnar på andra sidan trädet: Låt den själv komma på hur situationen ska lösas. Låt det ta tid och ge inga signaler. Om de kommer på lösningen på egen hand så lär de sig direkt. Mina lärde sig efter bara en gång att det inte går att gå på fel sida. Funkar ju även på hundar!Skrattande

MadickenII
0

Jodå, den lille följehästen skulle säkert fatta hur han ska göra, det är ledarhästen som inte gör det….Hon har några meters stoppsträcka och är svår att backa och svänga. Många gånger har jag legat bakåt på hennes rygg, hållande i den yttersta änden på grimskaftet samtidigt som jag försökt få henne att stanna. Det går inte fort framåt för henne, men alla signaler är liksom tröga. Föredrar egentligen att ha den andra hästen lös, men än så länge lockar gräset mer än att gå framåt. Så snart snön kommer så ska det nog ordna sig!

AKWIK
0

#10 Javisst ja…. det var ju inte connemaror det gällde..Skrattande Det förklarar saken! Flört

RC71
0

God kväll!

Jobbat som vanligt hela dagen ,sen har lärlingen och jag mekat med hennes hästtransport på eftermiddagen. Bytt elkabelkontakt ,glödlampor,stripes,samt spacklat lite båtsåackel på en skada på baklämmen. Den blev som ny!Glad

Bra kvinnor reder sej själva! Flört

Maria-Kavat
0

God kväll! Hinner allt för sällan kika in här…var uppe vid 6.00 idaag och åkte ner å släppte ut hästarna. Mockade å fixade allt. Hmm hela dagen till annat…vilket resulterade i en oplanerad ridtur med kompisen på STOR häst. Blev uteritt utan dess like! Tror ALDRIG jag har galopperat så fort å inte den hästen heller…en dressyrherre som allt för sällan får sträcka ut i full fart! Förutom lite bockningar så gick det bra….hade mascararänder ända ner på halsen- DÅ GÅR DER UNDANSkrattande

RC71
0

#13 Måste vara det som kallas "fartränder"? Skrattande

MadickenII
0

Nä precis, Men är man Nordis så är man! Styrka före förstånd liksom. Min gamla dam har nog fått hjärnan i musklerna. Men hon är så jäkla snäll att jag kan ta lite slit och släp när vi är ute och rör på oss. Imorgon ska vi ut igen!