God morgon 2008-01-16
Halva januari har gått och fortfarande plusgrader och inte en snögnutta på backen här hos oss.
Schemalagt passtillverkning hela dagen, följt av syjunta med 20 äldre damer i kväll. Nu tog jag i, det är faktiskt en tjej som är yngre än mig med nuförtiden!
Jag säger som Svenne Rubins:
"Kör hårt, me´ns du lever…"
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon gott folk tänkte komma med en nyhet åt er
Uffe Mattsson är rankad 10 i världen och 1:a i Sverige med sitt Connemaraekipage det tycker jag är suveränt Ha det gott
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

GodMorgon!
Åter en regnig dag! Visst är det skönt att inte behöva skotta snö men ………………
Haflinger stoet Madonna , i stallet, som hela hösten gått i sjukhage fick efter nyår en ngt större hage där hon nu går i tillsammans med stallets andra Haflinger Allan. Hagen var till att börja med rätt ok men ser nu mest ut som en svimingpool. Ack ja denna vinter är det inte kul att vara häst eller hästägare.
Ha en bra dag gott folk!

God morgon! Fortfarande rejält mörkt utanför kontorsföntret. Jobb som vanligt idag på schemat.
God Morgon!
Här är det fortfarande lite skumt (på roslagsmål att det är lite mörkt) och blåser som tusan. Himlen ser inte hoppfull ut, men man kanske slipper regn. Idag blir det hästmotion och tentaplugg, varav det ena är roligt och det andra rätt trist.
Nu ska jag försöka hitta en gammal brödkant att ha till frukost. Hoppas alla får en bra dag!
20dagKnut har varit, men idag firar vi med ny gran … en Wunderbaum med NYBILSDOFT är nu upphängd i min bil Doris.
Vi firar att vi var på Bilprovningen i morse och blev godkända. Enda anmärkningen var en 1a för "positionslykta höger bak ur funktion" men den bankade jag igång igen innan vi lämnade provningsanstalten… Min Volvo 240 85 års modell är pigg för sin ålder! En rastypisk connemarabil. Blir bara bättre med åren.
Tilläggas bör att besiktningsmannen hette Boris.

Ha en bra dag.

God Morgon!
Kom hem från första jobbet nu (jösses vad snabb jag var idag!) och är på väg till nästa, snart iaf…. Måste ha tag i en nyckel först, det är inte det lättaste i det här företaget =S Efter det jobbet ska jag till pållarna. Regnar här idag, rakt i ansiktet när jag cyklade hem. Mindre skoj! Vägen till stallet har rasat på ett ställe, så nu får man köra en annan väg, en som jag rider på rätt ofta, suck, ingen ridning på den på ett tag alltså, pållan är inte direkt jättetrafiksäker =S
Idel blöta här idag.
Möttes av kisspölar lite var stans imorse när jag vaknade, så sen gällde det bara att utröna vem den skyldige kunde vara. Efter att ha begärt kissning på kommando så kunde jag fastställa att det inte var den gravida hunden som bara hade överaktiv blåsa utan den andra som åkt på en uvi
Rotade i skåpet och hittade faktiskt tillräckligt med antibiotika för en kur. Helt regelvidrigt, men jag börjar med det så länge.
Nästa blöta upplevelse var att gå och lämna sonen hos dagmamman. Det vräker ner ! Försökte få hundarna att följa med på promenad samtidigt, men det var tvärnit när de upptäckte vilket väder det var. Skulle ha varit in och lämnat nya prover idag, men senil som man är så tog jag min medicin imore och åt en räjäl frukost inann jag insåg att jag borde ha varit fastande och medicinfri.. Nåväl, får spara det nöjet tills imorgon.
#4 Redigerar mitt förra inlägg med att nu vräker regnet ner! Hann precis mocka klart innan det drog igång. Usch…

God morgon allihopa!
Här är det mulet, men uppehåll för tillfället, men det regnade innan och kommer väl fortsätta med det i all oändlighet känns det som. Nu ska jag ut och rida en av marorna innan jobbet kallar.
~Jag tror på ödet~

Hällregn var det här!
hästarna har inte kommit utanför stalldörren ännu pga det vidriga vädret. Ska äta lunch, sen iväg för att reka lite inför sommarens Riks.
Simma lugnt! 
# 10 Har du flytväst med?
Kolla så det inte finns några broar för fiskare på platsen…
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Godkväll!
Chance står kvar på ultuna - kvarka stallet stängt å några till har blivit sjuka. Chance ska stå kvar hela denna vecka åtminståne har var i lungorna varit nere och kollat två gånnger inte fått info om nu sista gången än..
I Måndags började fotografisk bild A fick i läxa att fota den känsla som vi skrivit upp på tavlan.. då sken solen och ja va på ganska bra humör.. valde Lycka.. Varför *** gjorde jag det??? hur ska ja kunna få en bra bild när det bara är grått å trisst överallt måste ha på jättehögt iso så bilderna bara blir korninga och låång slutartid så ja får tillräckligt med ljus..
får väl glömma bort vilken känsla ja valt å fota nått helt annat xD
Fortsättning på eländet…
På eftermiddagen kom det en karl och ringde på dörren och stack till mig en lapp med det glada beskedet att imorgon skulle mitt hem invaderas av byggjobbare! Dom ska tydligen bygga om all ventilation. Jag ska alltså se till att ha plockat bort alla gardiner, gardinstänger, blommor i fönstrena (i alla rum), röjt ur kryddhylla, badrum mm , tills för kl 09:00 imorgon!
Lite mer framförhållning hade varit tacksamt. Sen är det ju inte bara gadinerna man vill röja undan när huset ska intas av byggare.
Ofrivillig storstädning blev det nu alltså. Väl behöverlig, men ack så trist! Kan väl tillägga att den natt-jobbande sambon blev så lagom road när han hörde att han inte fick sova längre än till kl nio..

#13 Men jösses då!
Är detta vekligen tillåtet?