God morgon 2008-01-17
Ny morgon igen!
Skall sätta fart att nita pass efter frukosten. Sedan blir det bortajobb hela dagen. Sambon är borta, tur jag har mor och far sådana gånger, också, skulle jag vilja säga. Vad skulle jag göra utan dem i alla lägen?
Jobba försiktigt!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon !
Tillbaka på jobbet efter några sjukdagar. Hela bänken är belamrad så det är väl bara att hugga i…Blir nog inte så mkt mer än jobb i dag. Får se fram mot en "hästig" helg.
Gomon,
+5 idag. Märklig vinter, men själv tycker jag nog det är rätt skönt att det inte är så kallt. "Fjorungen" Alice har tillbringat sin första natt utan mamma Mia men verkar inte särskilt bekymrad över det. Hon är stora damen nu. På lördag åker hon till sitt nya hem.
Idag blir förhoppningsvis en vanlig dag på jobbet, men man vet aldrig…
Ha en bra dag! /M
Morrn!
Här är det blå himmel men blåser som katten! Men hellre det än regn och slask. Idag ska jag fila på det sista inför morgondagens tenta och sköta om pållarna, inget häftigt alls.
Hoppas alla får en bra dag!
Trodde till en början att det skulle bli fint väder eftersom det såg lite klarare ut, men nu vräker regnet ner igen
Sitter och väntar på de där förbenade byggjobbarna….

God morgon!
Jag har redan dragit igång med jobbet och nu tar jag en liten paus för att kolla mail och annat matnyttigt.

God Förmiddag!
Håller på att söka igenom datorn på jakt efter skräp som drar ner hastigheten så in i bänken =S Funderar på att gå på bio i eftermiddag, tänkte se Arn, är den bra?
Godmorgon !
Första gången jag går upp direkt när klockan ringer.. hehe.. ska på anställningsintervju ! Wish me luck !

#6 den er veldig bra
bøkene er selvfølgelig bedre, men filmen er absolutt verdt å se!!

#8 Vad bra =) Jag har läst alla 4 böckerna 2 gånger! Första gången var de jättebra tyckte jag, men andra gången var de bara seega =S
+2 i Luleå och regn…. Inte ofta man kommer hem dyngsur efter att ha gått med barnen till dagis i Januari. Det är ju nu det brukar vara så j¤¤¤a kallt här uppe. Men men en dag av städning blir det häs iallafall.

#8 har lest de en gang, hadde planer om å lese de en gang til, men det er kanskje dumt? -var hodestups forelsket i arn mens jeg leste, i filmen var han dessverre ikke like kjekk..

God förmiddag! Skott på morgonen och nu är jag hemma en snabbis för att hämta plattjärn. Praktikanten måste fräscha upp smideskunskaperna innan hon kommer till Skara på måndag så nu är det smide resten av dagen som gäller!
Blåsigt men uppehåll här. får se om det håller i sej under eftermiddagen.
Lev väl!
Lotta
#11. Arn i filmen har connemarahärstamning. Hans mor är Pia Levin = ägare till Poetic Justice. hans far Ted N red Conundrum of Millfields (ägdes av Arns farfar Dadde Nätterqvist). Bara så du vet.
Hälsar Mrs.M, härstamningsfreak.

#13 Oj!med slik avstammning blir han straks mye kjekkere
hehe!
#11 är nästan så man tror att ARN ÄR en Connemara :O

Är laman avblekbar eller konstantskimmel? 

Apropå lamor - så hade vi besök av två stycken på stallplanen en morgon för tre år sedan. Vi bor verkligen i skogen - så det var helt otroligt!! Visade sig vara en "granne" några km bort som skaffat sig två stycken för att ha lamaavel.. Dom hade rymt. Tyvärr var dom inte särskilt tama - så efter ett par dygn på rymmen i trakten fick de skjutas.
Dottern åker på fjällresa i morgon och lämnar mig ensam med de sex connemarorna! Tur att vi har hästgäster med ägare som gör lätt stalltjänst. Fyra connemaror är under utbildning och ska hållas igång och åringen håller på att avvänjas. Idag har jag lyckats fixa hela gänget. Får se hur det går till veckan! Lite extra armar behöver jag låna in.

Säger väl god natt. Är iofs ny dag, eller i alla fall nytt dygn.
~Jag tror på ödet~