Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 430 ggr
Appledale
0

Gormorgon 2008-01-18

Gormorgon på er!

Äntligen är det Fredag igen!

Nu är jag på jobbet, och ikväll ska jag hem till hästarna och sen så ska jag och sambon äta mat hemma hos min mamma och pappa och lillebror. Sen är det väl bara att börja packa. I morgon reser vi till Åre en vecka, med några kompisar, för att åka skidor i en vecka.

Så vad ska ni göra idag?

Tittut
0

Hello!

Vad jag skall göra… Elin har inget dagis idag, de har planeringsdag. Jag skall försöka göra klar ett par artiklar, sticka mellan med några pass, och kanske åka och fixa stallet under dygnets ljusa timmar. Det är skönt att bara ha en vanlig hemmadag. Det blir tvärtom nästa vecka, då vi far till Lofsdalen med brorsan o familj. Får bara se om det löser sig med hästvakt.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Maria-Kavat
0

God morgon!

Låter härligt att åka iväg en vecka…hoppas ni får det skönt å kan ladda upp batterierna ordentligtGlad Har redan avverkat stallet genom att släppa ut dem å ta mockningen idag. Skönt, för resten av dagen ska gå åt till annat! Varnar visst för storm här neråt landet, inte kul. Får väl se hur det blir denna gång…

MrsM
0

Läst dagens post o rensat skrivbordet. Ska skriva en årsrapport över transporter av animaliska biprodukter I Halland 2007 och är väl lagom taggad.

Ikväll kommer Alice´s nya matte & husse och ska hämta sin goding. Brukar inte känna separationsångest men Alice är lite utöver det vanliga… Hoppas att inte den utlovade stormen ställer till problem.

Hoppas kunna njuta av våra hästar i dagsljus i helgen. det har blivit lite för mycket "ut och in i mörker" - och i lera- den sista tiden.

Ha det bra. Be careful out there. / M

Tittut
0

# 3 Då låter mitt skrivarbete mycket roligare!

Tur att ni har ett stormtestat hus, det måste kännas skönt att veta att det klarar en hel del…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MrsM
0

#4 Vi har Gudrun & Per-rutin. Kvällsmenyn får bli ngt "oelektriskt", dvs fondue över spritlåga eller dylikt, samt tillräckligt med vin så att man inte blir upphetsad när fönstren mot havet börjar fladdra i karmarna…

Huset är ORKANTESTAT för att vara helt korrekt.

ambo
0

Varit ute tidigt och mockat åt PRE-hästen jag rider samt fixat me Ambo, slutmätningen är kl 11.00 och han får stå inne pga lerhelvetet i våra hagar. Jätteledsen att ej få gå ut Gråter nu hämta Maja som ska va me o fota mätandet

PRE är lite lika connemaror me sina häga knälyft o goda lynneSkrattande

Akerberg
0

God Morgon, ledig idag =D Gick nyss upp, ska åka till Snörpa sen tänkte jag. Dumma lastbilar, kommer få rida på grannens gärde, dvs runt kanten, hur skoj är det =(

Appledale
0

#2 - Tack! Jag hoppas det också. Har aldrig åkt skidor innan, så det kan ju bli en upplevelse… Förvånad Förhoppningsvis inga brutna ben iaf… Flört

Bor du också här nere? Vart då någonstans? Vi bor utanför Hässleholm… Hoppas på att det inte blir så mycket blåst… Kan ju iofs vara mysigt och spännande, men bara det inte händer något!!

Tack kära lilla mamma som är hästvakt! Kyss

Walencia
0

#5 Fondue låter helt okey.Hoppas bara att du kan fixa lite kaffe över spritlågan.Har börjat dagen med en ridtur i det härliga regnet.Ordnat lite åt lilla Alice hemkomst.

#4 Så Tittut, nu har jag skaffat inträde till connemara livet.

Ha en bra dag på er alla

MrsM
0

#9 Så bra att du redan kommit igång med alla aktiviteter som är nödvändiga när man har connemara! Som att kika in på forumet varje dag och såntSkrattande. Som utlovat ingår ett familjemedlemskap i SCS 2008 i köpet. Ska ta en slutdiskussion om kvällsmenyn med Kalle Kock när vi fått senaste prognosen från SMHI.

Glöm inte ta med min mobil-laddareGenerad.

colleen
0

God dag!

Här är det mulet och trist, men än så länge syns ingen vind till. Hoppas den uteblir helt.

~Jag tror på ödet~

RC71
0

#9 Välkommen Walencia!Skrattande Som sagt ,glöm inte att "stämpla in" här med jämna mellanrum-dvs varje dag!Flört

Bullemor
0

vaknade imorse och tyckte genast att något kändes skumt. Det var kallt!  De där gubbarna som var här och byggde om ventilationen igår har med råge fått den att fungera. Jag är van att ha VARMT inne då jag är maniskt frussen av mig, och att nu ha ca 20grader istället för 24, känns som rena SibirienLedsen

Har varit iväg och lämnat prover hos husläkaren och blev inte varmare av att köra moped. Försöker nu värma upp mig med kaffe. Burrr!

monsterpony
0

#13 Hehehe, här har vi inte krupit över 20°-strecket sen före julen. Man vänjer sig…

Jag har klarat av veckans ridlektion. Idag var det skänkelvikning för hela slanten. Det gick väl faktiskt hyffsat till slut. Men det upphör aldrig att förvåna mig hur komplicerat det är när man verkligen försöker att göra det helt rätt. Det känns ju inte precis som att man kommer att vara färdiglärd i första taget… ;-)

tjoffsan
0

Godmorgon!

Eftersom jag jobbar ständig natt har lite förskjuten dygnsrytm.:)Jag ska jobba nu fredag till tisdag så då hinns det inte med så mycket mer än att sova, mocka och jobba. (Jobbar 11-12h pass) Fast jag hinner naturligtvis titta in på forumet här då och då.

Smile-and-be-Happy
0

Som vanligt arbetat på mitt "lönearbete"till 13.00 (utom måndag då sluttiden är 15.30). Sedan lunchfodring, mockning och intag av alla tolv hästar… Skönt med helgerna då jag inte är ensam om jobbet. Har även varit en hel del bokföringsarbete denna vecka … Mitt dygn skulle behöva ha minst 30 timmarGråter. Duggregn dessutom - ingen storm i sikte här, än. Saknar faktiskt riktig vinter - grattis ni som ska till snön. Ha det skönt!!

ambo
0

slutmätt och klart! Han landa på 145 cm o då har han vuxit 3 cm på 1,5 år. Det är väl all god mat han fått härSkrattande 

ena mätkvinnan tillika domare mm är så rolig, eleonor w, hon berätta en rolig historia om när hon glömde sin handväska på kofångaren till sin gamla folkabubbla för många år sen, den satt där sen hela vägen till landet..rolig syn!

Maria-Kavat
0

#8 Du får börja i barnbacken o jobba dig uppåt (eller ska man säga neråt ?)Flört Jag bor på småländska höglandet… 2 mil söder om Nässjö på en mindre ort.

Minns förra stormen, stod inne hos kusarna i deras hage när en gigantisk gran gav vika och välte i  hagen, dock långt från kusarna men då kände man sig väldigt liten! Hoppas för alla skogs/markägare att det inte blir ngt av den här stormen. Men vädrets makter styr man inte över! Vi får ha rappotering här inne imon om hurvida vädret är på olika håll i vårt avlånga land!

Akerberg
0

God Kväll!

Strax åker jag till datorlöst land och hoppas att det inte blir strömavbrott i stormeriet… Lite knasig är man kanske =P Vi har laddat upp med fiskbullar ena dagen och ärtsoppa den andra, dvs mat man kan göra på järnspisen! Hoppas inga trän blåser ner över vägen som när Per drog fram, då fick vi vända 2 gånger på vägen hem.

Hejdå för den här veckan, nu får Elin och Colleen ta hand om er i helgen Kyss

RC70
0

Herregud säger jag !

har rivit ner tapterna i 2 rum nu, pust. en del satt löst och en del ville inte komma ner! nu ska det spacklas en massa och slipas en massa sen kanske jag kan få upp färgen oxå Cool