Det fanns eller finns en Silver Fort M 7281 som är mamma till Oisin IRE IS 2 och Rocky IRE 914 båda söner till Cuchulainn IRE 789
Sen har hon några avkommor till, Kingstown Hazel, Kingstown Joe, Kingstown Siler m.fl. Födda mellan 1986 och 1998

# 2 Visst skymtade vi henne i hagen i augusti?
Någon som vet hur det har gått med Silver Forts barnbarn Kingston Fionn? Han som hade stått skadad i nästan ett år när vi var där aug 2006.

#4 Ingen aning faktiskt. Hoppas han tillfrisknat.
# 4 En fin hingst är det! Tyvärr har jag inga inskannade bilder på honom här i burken.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#2 på bildet ser det ut som det står et føll bak henne. det er vel ikke hennes eget?? noen som vet når hun fikk siste føll?

#9 utrolig flott!
hva slags skade hadde han?
# 10 Jag tror det var en gammal fraktur på ett bakben, som gjorde att han fick stå inne hela tiden. Han hade gjort illa sig som 2-åring tror jag. Någon med bättre minne kanske kan hjälpa mig. Fin var han, och han hade också förärvt sig väl. Han var far till Kingstown Molly 2:nds fina stoföl, som jag tror vann sin klass det året.
#10 Jag och en kompis besökte Kingston-stuteriet i mitten av juli 2005 då han var 3 år. Då var han inte skadad utan gick i hagen. Blev jätteglad när vi kom dit och han ville leka med oss, men uppförde sig väl och rörde sig smidigt. Han skulle då vara med på Clifden Show bara tre,fyra veckor senare. Malachy Gorham var så stolt över honom och han var verkligen vacker! Mörk kropp och ljust tagel. Senare såg jag att han inte hade varit med på Clifden Show och jag har för mig att skadan skedde i hagen i ett stenröse? strax före showen. . Tyvärr har jag inte CD-skivorna med fotona här hemma.
#8 Stoet med föl bredvid Silver Fort är hennes dotter Kingston Hazel. Minns det pga att hon inte var "hazel" (hasselnötsbrun)

# Nu är buden många men jag är rätt säker på att han fått upp en pinne i kotan som ställde till det rätt illa.
# 14 Ja, nu börjar det klarna. Det låter ganska bekant, faktiskt!
#14 o #15 Ja men pinnen låg i stenröset 

#16 Så måste det ha varit