God Morgon 2008-01-19
Ligger alla och sover ut regnet eller? För regnar gör det ju, och blåser stormvindar. Usch och fy!
Idag blir det bara det nödvändigaste gjort utomhus, och kanske kan man få vara lite slö idag och kolla på film eller något. Känns så skönt nu när jag avslutat ännu en kurs i skolan och kommit lite närmare en examen.
Hoppas alla får det bra och inte blåser bort!
Förskräckligt väder här med. Man kan knappt tro att det är morgon, ser mer ut som halv fyra en eftermiddag. Idag är man tacksam att man inte har några hästar att ta hand om..
Inga planer för idag så det lär bli att göra så lite som möjligt. Skönt!

God Morgon. Regnar gör det och blåser gör det men enl. mamma skulle det blåsa mer vid lunch här i öster.
Godmorgon. Även i södra Norrlands kustland är det dystert väder, dock har det inte börjat blåsa ännu. SCS ekonomi står på min dagordning och det passar ju vädret för, men hästarna är ute… Jag tror att det blir skidskytte-TV vid sidan om det nödvändiga. Kompletteringar till easybootsen gör att jag borde kunna ta ut de oskodda unghästarna även om det nu blir kallt till veckan. Prognoserna säger -10 grader på onsdag. Det skulle bli rekord i år.

GodMorgon på er alla!
Idag är det verkligen en blåsig dag så hästarna får vara kvar inne. Har tur som inte behöver ge mig ut i blåsten, de som äger stallet sköter om Joleen idag. Trist att inte kunna åka till henne idag men man vill ju inte riskera att få ett träd i huvudet. Får väl hoppas att vinden avtar så jag kan åka till stallet senare.
Har ju liksom blivit beroende, får svåra abstinensbesvär om jag inte får pussa på Joleen varje dag.
Så vad ska man hitta på idag?
Titta på sommarbilder av Joleen och drömma mig bort!

God morgon !
Blåser och duggregnar
Hade planerat skogspromenad med åringarna ,men vi avvaktar bättre väder.. Man märker i alla fall att det är lite ljusare på eftermiddagarna nu, härligt! För övrigt är här bottenlös lera. Men nu närmar sej första fölningen,så något roligt har man att se fram emot. 6 veckor kvar för Ciao.

God förmiddag i blåsten!
Har precis varit ute och fotat lite hästar, de blir så pigga och glada när det blåser, och just nu så skiner faktiskt solen och det regnar inte, för tillfället i alla fall. . Får se om det blev några bra.
~Jag tror på ödet~
Hej alla!
Är det någon, MNrs M eller så, som stormat bort, eller står huset kvar?
Ösregn här för ett tag sedan. Innejobb såsom storstädning av huset på schemat, sedan skall vi börja spika råspont i sovrummet. Släktmiddag på schemat i kväll.
Är det någon mer än jag som ser på "Stjärnorna på Slottet" på Tv? Jag brukar se det i efterhand på datorn, men sista avsnittet går i kväll. Det har varit riktigt kul tycker jag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God förmiddag!
Här blåser det också rejält, men solen har tittat fram och man blir nästan sugen på en promenad.
Dagens sysslor är i princip avklarade… Sortering av tvätt, tömning av kattlåda, strykning av duk och bakning av bröd…. Resten av dagen borde kunna ske i makligt tempo görandes så lite som möjligt.

Riktigt blåsigt har vi, men knappast storm. Hästarna far som tättingar i hagen. Nu soligt och fint, men riktigt ösregn i morse. Lera är ingen bristvara här heller….
Tyckte att "stjärnorna på slottet" var riktigt roligt förra lördagen, första jag såg. Blir nog inte så mycket gjort annars i dag, behöver lite vila.
God middag! En hästfri dag här oxå…men imon vankas det sadelprovning. Här blåser det men vädret är fint…SOLEN har tittat fram, å det var ett bra tag sedan. Vankas fest i efm/kväll så dagen går åt att bara ta det lugnt. Håll i hatten alla om ni beger er ut i blåsten!
Ruggigt värre och blåser upp här vid Lovö Mälaren. Maja ute själv och fixar ponny me stallkompisar, själv ärjag hes och hostig och vill mest va inne. ska surfa runt på diverse sajter efter att ha bakat lite sockerkaka till övriga ej hästintresserade familjen..
fick just ett par megabra gummistövlar Jacson jag beställt från Hippson att ha i stallet när man hämtar hästar mm i lervällingen..jättesköna och man kan rida i dom oxxå..

Godmorgon!
Då har jag också hasat mig upp och dricker nu mitt morgonkaffe. Hästarna släppte jag ut vid halv sju när jag kom hem från jobbet, blåsten brydde de sig inte om, lite blåst gör ju livet så mycket mer spännande när man är häst.
Hej hej! Imorse hängde jag med en stallkompis och hämtade hennes halvblod som fodervärden inte ville ha kvar längre. Han brukar trassla vid lastningen så vi beredde oss på att det kunde ta tid. Men han följde med in så fint så det hela var klart på ett kick!
Nu blir det väldigt trångt i stallet
, men jag får ännu en häst att rida om jag vill
och han är väldigt mysig för att vara ett halvblod. Spänstig, kompakt, pigg och har bra koll på sina fötter.
Efter att han släppts in till valackarna tog jag Windy på en promenad. Hon var täckt av färsk lera så att sitta på henne var inte att tänka på. Men jag behöver motion jag med. Regn och blåst här förstås och tempen är 4,4 grader. Ett tag trodde jag det var fel på termometern. Den visar alltid 4,4.
AKW, du har väl spanat på helgklurieritråden???
#14 Jodå, är supersäker på två av dem i alla fall. Men jag tävlar inte. Upptäckte att det satte igång mina stresshormoner för mkt. Men jag är jätteglad att du visar dina fina bilder från resan 
# 15 Jag tänkte du skulle få pluspoäng på människokännedom!
Gomiddag på er. Alice bor inte här längre. Kändes både bra och dåligt när hon lugnt skuttade upp i transporten och åkte hem till sin nya familj. Mamma Mia sa inte ett ljud, tyckte nog det var dax. Mormorsmor Flash var lite mer upprörd men hon är ju en känslig typ som alltid har koll på läget. Ingen storm att tala om här, faktiskt ganska fjuttigt. En lugn och ledig dag för första gången på länge. Vi ses antagligen i middagstips-tråden senare, har llte problem inom ämnesområdet idag. Mvh M
Jag har kollat runt på era presentioner kul värre! Är imponerad av era uppfödningar, skojigt att se!
Mrs M, måste va svårt sälja sina "barn" men, det är ju så det måste bli.

God kväll ! Tror jag nu lyckas med att lägga upp bilder =)
Har scannat in gamla foton hela kvällen. Här i Roslagen blåser det fortfarande .

#19 Kul! Fler bilder vill vi se! 
Ambo - det ÄR svårt, men i detta fall var det ju så gott som inom familjen, Alice nya matte höll ordning på Alice´s mormor och morfar när dom var små, så det känns ganska tryggt faktiskt.
Ja HU vad det blåser nu. Fler bilder? HURRA!

Fönstrena skallrar här i Norrtälje.
Kom äntligen iväg till stallet idag, skönt efter några dagars sjukdomsisolering. Var med till ridhuset med ett par ponnyer, bar lite bommar. Det var lagom ansträngande.
# 21 är det som jag misstänker, att det är min värdinna och kompis i teamet på Elmia, som blivit connemaraägare??
#24 Jo. Vi har äntligen lyckats….
# Nej, vad lattjo! Men nu känner jag mig plötsligt ensam….vem skall nu sitta på min kant vid bordet?? Tur att farbror Melker har varma känslor för russ!