Gissa, icke RC, hingsten
Vi har väl kört igenom alla RC hingstar, eller ? Börjar kännas lite snålt på de trådarna… Dags för nya utmaningar ???
Jag gör ett försök att starta en ny tråd för övriga hingstar, om det finns intresse för det ? Har tyvärr bara ett kort själv så ni andra som har flera kort kanske kan fylla på vartefter ?
Denna hingst är född i England, och även bosatt där.

Spinway Comet ?

Ja, det ser väl ut som Comet…
Ja, visst är det Comet. Trodde det skulle ta ett tag för folk att svara pga div hästsysslor hit och dit 
Jag hoppas nu att tråden kan hållas vid liv så det inte stannar här, vore kul att se fler hingstar utomlands 
puttar….

Starsky??
Bra Sixi! Visst är det Starsky.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Hm, verkade som om jag tog helt död på tråden…
Som ledtråd kan jag väl säga att han inte lever längre.
Tycker att det påminner om Kirtling Brigadoon…? Simpson´s gamla stamhingst.

#11 Det påminner helt rätt. Det är Brigadoon på lite äldre dar. :-)

#12 Jösses vilka framhovar! 
Vilken nationalitet?

Jösses… jag som tycker de svenska var nog så svåra!
# 15 Danskfödd, eller hur?
#12 irländarna kan ha hingstar med såna hovar..? Ser ur som en connemara av tävlingsmodell… Har han så där långa skenor eller har du tryckt ihop bilden? Ser väldigt högställd ut?
#12 Uppsynen liknar Ashfield Festy, men den här ser djupare ut och tror inte Festy var apelkastad
. Släkting kanske.
#15 Skatholm King

#20 Chapman Lane ?

#20 Jag tycker det ser ut som en av de gula tvåårshingstarna som var på Clifden i somras…
#20 Caherlistrane Prince
Men vem är #12?

Om #12
Irländsk hingst, han är så högställd, bilden är i sitt original.
Nu får ni klura lite till så får ni en till ledtråd imorgon om ni inte lyckats lista ut vem det är tills dess.
~Jag tror på ödet~

#25 Är Millfield Ensign

#23 Bra:)

#28 instämmer.

Hingsten är född 1997 hans mormor är även mamma till en importerad svensk hingst som används i den svenska hopponnyaveln.
~Jag tror på ödet~
Då måste hingstens mm vara Gloves Misty då?
Jag är också inne på Poeten, men jag hittade bara en Gloves Bobby som var född 1998..ingen som var född 1997..
Annars en Gloves Misty Owen men den hittade jag inget årtal på och den hade en avkomma såg jag var född 1998, så den kan det ju inte heller vara….
Knepig hingst detta var 

Gloves Misty är mycket riktigt mormor.
~Jag tror på ödet~
#33 Då är det Gurteen Rebel alltså
Såg en bild på hans pappa Murphy Rebel som inte såg ut att ha någon vidare front han heller, syns vart det kommer från. En kort överarm skulle jag vilja säga att de båda har, stämmer det när det gäller hästexteriör ? Jag skulle alltså vilja ha frambenen något längre bak/under hästen. Låter det helt fel eller rimligt ?

westside mirah?

fra kingstown? silver fort???

#40 Dunloughan Scot ?

#41 Dunloughan Scot er rett

#38 Silver Fort! Hälsning från en stolt ägare av ett barnbarn…
Fick jag inte svara på den kanske…
?
# 43 Jodå, men sixi var före!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#34 Gurteen Rebel är helt rätt!
~Jag tror på ödet~

Är morfar till min pys, har du fler bilder?

#47 Arrow Javelin?
~Jag tror på ödet~
Ja, men hur kunde du se…? Hoppas bara att min miss inte avslöjade hästen. Hade inte noterat att filnamnet kom med och det var förstås Arrow Javelin. Gick snabbt in och bytte fil och la in en utan vettigt namn.

Nejdå, såg inte filnamnet, me tjuvkikade lite på nätet. 
~Jag tror på ödet~
Vilken tur för mig!
#47 en sån biff vill jag ha

Var denna herre allt för svår ?
Ledtråd. Irlandsfödd, men har bott & verkat i ytterligare 2 EU länder
Om man går efter ledtrådarna (kan inte minnas honom som apelkastad?) så skulle det kunna vara Ardnasillagh O´Flaherty?

#55 Jodå ! Full pott, visst e´det Ardnasillagh O´Flaherty.
Fotot taget i Danmark ( Roskilde ) i början av 80-talet