Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettoff-topic
Läst 1055 ggr
Bullemor
0

TV- och Filmtips!

Tänkte det kunde vara på sin plats att starta en tråd om tv- och Filmtips. Har varit så många dagar med uselt väder nu att man tittat extra mkt på tv.

Själv passar jag på att tipsa om kanal 1:ans nya humorprogram Dubbbat.

Kända gäster ska sätta nya repliker till videoklipp. Hur kul som helst! har inte skrattat så mkt åt ett tv-program på länge!Skrattande

Ordinare sändningstid:  Onsdagar 21:30 på 1:an

MadickenII
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag följer en serie slaviskt; Entourage, som går på kanal 2, onsdagar 20:00. Serien är en biografi över Mark Wahlbergs liv före, och under tiden han slog igenom i Hollywood. Enda nackdelen, avsnitten är bara 30 min långa. Ugly Betty, är ju slut för säsongen, men det är en jättebra, feelgood-serie som man blir glad av. Jag har också börjat kolla på Animal Cops, på Animal Planet. Handlar om ett gäng djurskyddsinspektörer och de djur de räddar. En hel del solskenshistorier, och dramatik.

Bifogar bild på Mark, dräggelvarning!

RC71
0

#1  Ja, kalsongerna hade i alla fall connemaraanknytning…Skrattande

monsterpony
0

#2 LOL! Kan du se connemaraanknytning med allt? :-D

RC71
0

#3 Ja, "yrkesskada" Cool

jojjehanna
0

Dexter är väl det bästa som sänts på länge. Dock på TV6 23.00 måndagar så jag gissar det var sämsta tänkbara. Det handlade om en seriemördande polis som bar mördade folk som "förtjänade det". Snacka om konflikt när man liksom håller på en mördare. Mycket mer komplex var den serien och väldigt bra. Går den i repris så se den, det kommer en säsong 2 senare.

Love my way superb australiensisk serie som gick sent på kvällarna minns inte vilken kanal men tror det är en säsong kvar. Missade en del av säsong 1 så jag beställde säsong 1 och 2 från Australien.

AKWIK
0

#5 En till connemara-anknytning! En fransk sådan.Cool

Bullemor
0

#5 Fullkomligt ÄLSKAR Dexter och hans makabra leverne!

AKWIK
0

Barnprogrammet som handlar om Henry O´Tooles dotter Emma och hur hon lever. (Janus värdfamilj på Irland) Sändes på SVT våren 2005, tror jag, så det är väl snart dags för repris Fundersam  Vi som spelade in det kan se det om och om igen Cool

ambo
0

Vi är lite Dr House-freaks här..

Hämta just Maja från stallet, herregud så det blåser här nu!

RC71
0

Nyss tittat på Stjärnorna på slottet. Tycker det ätr kul förrutom Britt Eklands plastläppar,hemskt!Förvånad

Bullemor
0

#10 ja kollade jag med. kan inte låta bli att störa mig lite på henne, och inte enbart pga läpparna

RC71
0

Alltså,jag säger bara "Pang i bygget" Skrattande Gick på tv idag. En gammal favorit!

MrsM
0

#12 Pang i bygget. Favvo Nr 1. YES.

RC71
0

#13 Ja, John Cleese får mej att skratta så jag gråter! Inte många som lyckas med det, förutom mina vänner! Skrattande

MrsM
0

#13 Är ju gift med Falkenbergs svar på Melker på Saltkråkan men John Cleese slår honom med hästlängderSkrattandeSkrattande.

RC71
0

#15 Ja,Mrs.M Ska smida en tapperhetsmedalj till dej..Finns en film som heter "kvinnor på gränsen till nervsammanbrott" Sett den?Fundersam

MrsM
0

#16 Ja och nej. Räckte att åse när Melker gick lös på bardisken med en sticksåg för att han skulle komma åt röret till centraldammsugaren….Han kom åt röret OCH elkabeln… Allt började med att han skulle klä av och kasta ut granen… och att dammsugaren strejkade i nån slags barrförstoppning.

Verkligheten är oftast intressantast, härhemme.Skrattande FörvånadHemlis

jojjehanna
0

#7 kul att fler sett den serien!

RC71
0

Jaha,i kväll ska jag och Bullemor kolla in exteriören på "Poetens"  brorsa-alias Arn Skrattande Återkommer med antal hästskor i betyg…

Tittut
0

Jag har sett Arn med min syster. Kul att se om vi tycker lika…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

jojjehanna
0

#19-20 Så vad tyckte ni?

ambo
0

haha retade mig också på Britts fasansfulla botoxläppar

engelsk humor är ofta såå bra! John Cleese även gillar jag Parlamentet, Animal cops glor Maja o jag på.. 

engelska deckare är jag personifierad måste seee, tex snygge kommissarie Lynley

Bullemor
0

#21 Alltså jag är fortfarande så upprörd att jag tror systern får ta hand om recensionen..Ledsen

RC71
0

#21 Ledsen Jag hade klätt upp mej i connemaratröja och allt inför biobesöket. Arn får en överkryssad tappsko! Popcornen var i alla fall goda…Cool

MrsM
0

#24 Alltså. Nu får vi analysera det hela lite mer nyanserat. Han, Arn. Brast det i exteriör eller prestation?

Bullemor
0

#25 Arn-stackarn hade ju knappt några repliker, fick le 5 ggr max, och tvingades dessutom se ut som en ledsen cockerspaniel genom hela filmen. För att inte tala om hans häst! (läs hästAR)

RC71
0

#25 Frågan är väl vad som INTE sprackLedsen

MrsM
0

#27 Stackars Arn har alltså bara fått godkänt på härstamningsvärderingen?

Bullemor
0

# Jo..och visst var han välartad och söt, men han behövde allt ett skimmelbad i slutet av filmen…

MrsM
0

#20 Får man be om ett utlåtande, Tittut? Det har ju kantrat över lite här.

Tittut
0

# 30 Jag säger som den som gick ut bakom mig efter filmen.

Den var kanske inte så bra, men jag skulle inte vilja ha den osedd!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~