God morgon 2008-01-21
NY dag tillika pappsens födelsedag! Firandet av honom skötte vi i lördags, så ikväll står det styrelsemöte på schemat.
Hittas det någon sol idag tror ni? Det var otroligt skönt att få några soltimmar igår, tänk vad mycket det gör!
Ha en lugn och trevlig dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn!
Här var det stjärnklart och fullmåne med tilhörande minusgrader igår kväll, men nu på morgonen regnar det! Jag ska till skolan, så mig bekommer det inte mycket, som tur är. Klarnar det till eftermiddagen så står ridning på schemat.
Ha en bra dag!
Här bara vräker det ner snöblandat regn fasansfullt väder..borde haft vårt bautatäcke på Ambo
inge vidare hagväder

God morgon! Här är det som vanligt mulet och några plusgrader. Dags att ta itu med jobbet igen. Det är en del som behöver åtgärdas.

God dag!
Kom precis hem från en cykeltur i ösregnet är och helt sjöblöt. Ska vidare till stallet om en stund, jätteskoj att rida i det iskalla regnet =/ Men är man medryttare och sagt att man ska komma så är det ju bara att åka =) och lite regn har ju ingen dött av än så länge ju!
I kväll ska vi på bio, ska se Arn, får se hur det löser sig med platserna, råkade boka nr 1 och 3, istället för 1 och 2, får hoppas att den som fått nr 2 är villigt att byta =P
# 4 Har du missat RC 71 s betyg, en kryssad tappsko??

#5 Nej, såg det, men jag vill ha en egen uppfattning =)

God morgon!
Har varit ute och gjort iordning allt i stallet. Det öste ner innan och sen kom det lite snöflingor men nu är det uppehåll. Ska strax ut igen och rida Loppan och sen brukar det vara dags att göra sig iordning för jobbet.
#4 Jag tycker att Arn var helt okej.
~Jag tror på ödet~

#7 Bäst att jag åker nu då medan det är uppehåll… Fast det är det säkert inte i Hallebo =( och säkert blåser det 17 ggr värre där uppe på berget än någon annanstans.
Märkst det att jag inte känner för att rida idag =P (Det kommer gå över när jag väl kommer dit, Snörpa har en viss possitiv energi som alltid smittar av sig! <3)

Full fart på jobbet gäller i dag. I kväll är det hoppträning i Heby. Ponnyerna är redan på plats så jag ska hämta upp ryttarinnan i stallet och komma efter. Blir en sen kväll, hoppas träningen går bra då gör det inget !
Var verkligen ruskigt väder då jag körde till jobbet i morse sen var det OK då vi tog en lunchpromenad, nu regnar det igen…
#7 Underbar bild 

Dagens länktips kanske: http://www.castleconnemaraponies.ie
# 10 Vad är det för fel när man inte kommer in på sidan? Ni som är webbdesigners och annat, kanske förstår problemet. Jag får bara fram bilden på slottet, och det går inte att skrolla heller.
Vad felas?

Ser du rubrikerna under loggan, men över den stora bilden? Home, About Us, At Stud…? Annars kan jag nog inte hjälpa dig är jag rädd…
Nej.bara själva slottet. Texten kom fram först, em¨n bara en kort sekund.

Skumt… Förmodligen någon browser-inkompatibilitet. En av anledningarna till att jag själv föredrar att koda själv och hålla det enkelt. Då vet man i alla fall att det fungerar…
Direktlänkar till sidorna:
http://www.castleconnemaraponies.ie/about_us.html
http://www.castleconnemaraponies.ie/at_stud.html
http://www.castleconnemaraponies.ie/contact_us.html
Det är inte så mycket där än tyvärr…
Såg också bara själva första sidan med slottet. Nu blev det ju enklare med direktlänkar till sidorna. Om man tar en titt på texten under bilderna på Janus så hittar man en kul grej 
Någon som sett Lotto Sjöberg 
Har du vunnit på Lotto, RC 71 
#15 Jaså, är det därför Janus fått ett slott nu då???
De måste ha gjort något konstigt med sidan för just på den sidan som det står om Janus så klumpar text ihop sig med länkar till sidorna …
Janus kommer dessutom från Sweeden, bara så ni vet det 
Annars är ju själva hemsidan himla fin med slottsruinen tex..

För mig fungerar sidan inte alls i Internet Explorer (tror jag har 7?) men den fungerar utmärkt i Mozilla Firefox
Funkar inte IE eftersom den inte är optimerad för den webläsaren, men som Akerberg sa, den funkar utmärkt i Firefox.
Jag har installerat firefox nu och då var det inga som helst problem. Fast Lotto och Sweeden, låter så himla kul och svenskt, Sviiden ;-) försvann/ändrades inte 
Men är det inte rätt många som fortfarande sitter med Internet Explorer ? Jag bland annat
Fast from idag har jag ju ett alternativ till det i alla fall
Tack Akerberg !
Funkar finfint för mig men så har jag ju också en gammal version, IE 6.0.2800, på den här ärvda gamla burken.

God Kväll. Precis hemkommen från bion, filmen var helt okej, tiden gick fort!

#17 Jo tack, Jag har hetat Lotto nu i några år så jag börjar vänja mej..
. Tack och lov så kan övriga familjen O´Toole uttala mitt namn . Jag har inga problem att se sidan på min dator.Sidan har legat ute minst en månad i alla fall,men förvänta er inga snabba uppdateringar. Henry delade ut reklamblad för sitt stuteri på Clifden 2006 med hemsideadress,e-post osv. Som sagt ,tog över ett år innan den var tillgänglig…